שאל את הרב

אני המומה...ממנו

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 09/01/09 18:18 יג בטבת התשסט

שאלה

שלום אני חייבת להתייעץ איתכם על משהו ברשותכם אני בחורה חילונית מסורתית שבאה מבית דתי אני כרגע מתגוררת בארה"ב היה לי חבר חילוני גם הוא גדל בבית דתי, יצאנו ביחד כמעט שנה והיתה בינינו אהבה גדולה דיברנו על חתונה ילדים משפחה... הוא דיבר על חזרה בתשובה ועל כמה שהוא רוצה להיות דתי ואני אמרתי שגם אני רוצה אבל יקח לי זמן להכנס לזה ואני צריכה להרגיש את זה מבפנים ולא לעשות את זה מתוך כפייה או לחץ.

והוא כבר ממש היה מוכן לזה. לא הסתדרנו בגלל עוד דברים אחרים...ואז נפרדנו וליבי נשבר.

לא ראיתי אותו אולי 4 חודשים לא שמעתי ממנו דבר (ואנחנו גרים באותה שכונה הוא כאילו נעלם)

ואז ביום ההולדת שלי הלכתי בשכונה ופתאום ראיתי אותו בהתחלה בכלל לא זהיתי עד שהוא סיבב את הראש הוא לבש כיפה שחורה גידל זקן לבש ציצית בקיצור הבן אדם חזר בתשובה מלאה.

הייתי בשוק לא האמנתי שזה הוא והוא גם בקושי שאמר לי שלום או מה שלומך כלום. הוא פשוט המשיך ללכת רק עשה לי שלום כזה עם היד והמשיך ללכת בעודו מתעלם ממני לחלוטין.

עמדתי קפואה והמומה ואמרתי לעצמי 4 חודשים לא ראיתי ולא שמעתי מהבן אדם ודווקא ביום ההולדת שלי דווקא אז ראיתי אותו בן אדם אחר שבקושי זיהיתי...

האם באמת אסור לו לדבר איתי? או להגיד לי לפחות מה שלומך? האם בגלל העובדה שהוא חזר ככה בתשובה הוא לא אמר לי שלום מה שלומך או שזה מסיבות אחרות?

כואבת והמומה ........

תשובה

בסד

שלום רב.
על מה יש לך לכאוב?
אולי הוא צריך לכאוב?כי" דרך ארץ קדמה לתורה.!!"

אבל תדוני אותו לכף זכות, המהפך שנפשי שהוא עבר בזמן זה עדיין טרי אצלו עדיין הוא לומד להתמודד עם ההלכה והיצר הוא לומד להכיר את עצמו ,איננו בקיא בהלכה ובעיקר [מפחד] מלעבור עליה.הוא נקרא אצלנו "ירא,"או חרד מלעבור על הלכה כי איננו ידע אל נכון מה הם גבולות ההלכה וההתנהגות ,מה הוא הגבול בן "[אל תרבה שיחה עם האישה."] לבין [ואהבת לרעך כמוך]"

אז, תדוני אותו לכף זכות ..ובכך יקל לך ...
אני משוכנע כי בעתיד תפגשו,שוב. ואל תשכחי להביע בפניו את הרגשתך זן ...אני משכנע כי הוא יתנצל .!
הוא רק בתחילת התהליך של חזרה בתשובה ...ו[עולם ]התורה והמוסר וההתנהגות [נעלם] ממנו.

אני מסכים איתך כי כל זה לא מצדיק את ההנהגות הזו
ועוד ביום ההולדת ועוד בגלות..


אז בואי חזרה הביתה כי כאן מקומכם יחד איתנו..
בברכה

כתבות נוספות