שאל את הרב

אני בת ורוצה ללכת לצבא

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/05/05 18:38 כו בניסן התשסה

שאלה

שלום אני בכיתה י"א ויש לי התלבטות קשה אני מאוד רוצה ללכת לצבא לא לקרבי או משהו כזה אני רוצה ללכת לגלי צ"הל אבל אני יודעת שזה אסור ע"פי ההלכה (למרות שאני לא מבינה למה?) ואני יודעת שההורים שלי מאוד אבל מאוד יהיו לא מרוצים כשהם ידעו על זה אני לא רוצה לעשות משהו נגדם אבל אני רוצה להיות בצבא! מה לעשות?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום!
טבעי מאוד שבגיל הזה תרגישי רצון לתרום ולעזור בצורה דומה לשאר הבחורות והבחורים בגילך, וכמו שהם הולכים לצבא כך גם את שואפת לעשות. ביסודה של השאיפה הזו ישנה נקודה מאוד חיובית של רצון לעזור ולהתנדב, ועל כך מגיע לך יישר כח! גם מעיקר הדין, אין איסור לבנות להתגייס לצבא, ולהיפך, הרמב"ם כותב (הלכות מלכים ומלחמותיהם ז',ד') שלשם מלחמת מצוה יוצאים אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה. אך כל זה נכון בצבא כשר. מהו צבא כשר? שהבנות בנפרד והבנים בנפרד. לצערינו, המציאות היום בצה"ל מצד הצניעות היא איומה ונוראה, ובעיקר ביחידות העורף. שם ישנם משרדים משותפים של בנות ובנים, ניבולי פה, התיחסות זולה לחיילות, אמירות גסות ופוגעות, הטרדות וכו'. לכן, למרות המצוה הגדולה של הגיוס לצה"ל, החליטה הרבנות הראשית שיש איסור לבנות להתגייס. אי אפשר לקיים מצוה ע"י עשיית עבירה, זה מה שנקרא מצוה הבאה בעבירה.
היום ב"ה יש לפניך המון אפשרויות לתרום כמעט בכל צורה שהיא בשירות הלאומי. מגוון הנושאים והתחומים בהם אפשר לשרת הוא עצום ומקיף מאוד. אם יש לך רצון להתנדב ולעזור, אין שום הבדל אם תעשי זאת בצה"ל או בשירות הלאומי, אלא שבשירות ניתן לעשות הכל על טהרת הקודש. אם את מעוניינת לעסוק דוקא בתקשורת וברדיו ואת חושבת שזה התחום המתאים לך ביותר, הרי זאת תוכלי לעשות לאחר השירות. תוכלי ללמוד תקשורת באוניברסיטה או במכללה ולאחר מכן למצוא עבודה במקום ראוי. עדיף שבשנים הקרובות לא תצטרכי להכניס את עצמך להתמודדות יומיומית של נסיונות קשים של פגיעה בצניעות וירידה ברמת טהרתך.
בהצלחה רבה בהחלטותיך!
איתי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות