שאל את הרב

אני בחור יפה ובנות מתחילות איתי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/02/10 15:32 יא באדר התשע

שאלה

ברוך ה', אני בחור מאוד מאוד יפה, שכל בת שניה, אם לא ראשונה מתחילה איתי. במצב שאני נמצא בו, למרות שאני ממש ממש משתדל, מאוד מאוד קשה לי, כי ללא עוול בכפי - אני מוקף בבנות מציקות כל היום. וזה קשה, כי ישנן בנות שמושכות אותי מאוד במכוון כדי שארצה בהן. הגעתי למצב שבו כבר אני לא יכול יותר לאמר לא.... זה כבר קשה לי יותר מדי, ואני מרגיש שאני פשוט לא יכול להמשיך כך, למרות שאני יודע שזה לא בסדר להתחבר בגיל כזה. (אני בן 15), אשמח מאוד אם תשלח לי עצה, וחיזוק!! תודה רבה.

תשובה

שואל יקר,

קודם כל, יישר כוח על היכולת שלך להבין שמדובר במצב בעייתי, ועל הנכונות לפתור אותו. במצב התרבותי של היום, זה ממש לא מובן מאליו ואשריך שאתה זוכה לראות בעיה במקום שבו אנשים אחרים רואים הזדמנות.

לעצם העניין, אענה לך במישור האמוני, במישור הפרקטי, ובהמלצות מעשיות.

במישור האמוני, אנחנו יודעים שה' לא שם אדם בנסיון שהוא לא יכול לעמוד בו. תמיד יש לאדם בחירה לבחור בטוב, או חלילה ברע. אם לא היתה לו בחירה כזאת, איזו משמעות יש לקיום מצוות או עבירות? א"כ ודאי שאם ה' שם אותך בנסיון כזה, ואף זיכה אותך להבין שזה נסיון, יש בך את הכוחות להתגבר על היצר הכל כך חזק הזה ולצאת בכוחות רוחניים מחוזקים. יתרה מזאת, ר' צדוק הכהן מלובלין כותב, שדווקא במקומות בו יש לאדם יצר הרע חזק, שם נמצא פוטנציאל לקדושה. במילים פשוטות, יצר הרע הוא לא פראייר. הוא תוקף אותך דווקא במקום בו אתה מסוגל ליותר. לכן יצר העריות כל כך חזק - משום שיש לו פוטנציאל גדול לקדושה, המתבטא ביצירת חיים חדשים. אך הקדושה הזאת היא רק כאשר הקשר מלווה במחויבות נצחית, כמו קשר של בעל ואישה. בכל מצב אחר, בו אין מחויבות והמטרה היא רק הנאה, האדם מדרדר לשפל שאין כמותו.

במישור הפרקטי, דע שהבא להיטהר, מסייעין בידו. אתה צריך לעשות את הצעדים הראשונים ולהתגבר, ומתוך כך כוחותיך יתחזקו, והנסיונות הכל כך קשים עכשיו יהיו לך קלים הרבה יותר. מהנסיון הזה תצא מחוזק יותר, ואני מבטיח לך שהתמודדות מוצלחת עם נסיון בצניעות, תקרין גם לתחומים אחרים בחיים.

מבחינה מעשית, עליך להתבונן במעשיך ולראות מה בהתנהגות שלך מושך אליך בנות בצורה כזאת. בנות אולי נמשכות לבחור יפה, אך הן פועלות רק אם הן מרגישות שהבחור מעוניין בקשר. אולי בהתנהגות שלך אתה משדר פתיחות ורצון לקשר, גם אם באופן לא מודע. בנות קולטות שדרים כאלה ופועלות בהתאם.

יתרה מזאת, כדאי באופן כללי להתרחק מחברה מעורבת, במיוחד בגיל הזה, עם כל הנסיונות שלו. ועוד טיפ קטן - ללמוד מסילת ישרים, לחזור וללמוד כמה שיותר.

לסיכום, הצעד הראשון והמשמעותי ביותר הוא הצעד אותו עשית, ההכרה בבעיה והנכונות לפתור אותה. על מנת לפתור אותה, ראשית תתרחק מנסיונות. לא ברור מאיפה מגיעות הבנות האלה, אך ברור שככל שתתרחק מחברה מעורבת הנסיונות יפחתו. הצעד הבא הוא האמונה שלך בה' ובעצמך, בה' שיתן לך כוח להתמודד על המצבים הללו, ובעצמך שיש בך את הכוחות להתמודדות מוצלחת. היופי שלך ניתן לך למטרות חיוביות, ואמת המידה היחידה לקבוע אם משהו הוא חיובי או לא, היא התורה. והתורה אוסרת על קשרים רומנטיים לפני חתונה מכל וכל. בנוסף לכל מה שכתבתי, חשוב שתדע שעמידה שלך בנסיונות האלה עכשיו, היא אבן בניין משמעותית בבית שאתה תבנה בעזרת ה'. התחזקות שלך עכשיו בצניעות, תחזור אליך כבונוס של קדושה בבית שתקים. הצניעות היא אחד מעמודי התווך של היהדות, המבדילים אותנו מטומאת הגויים, ועמידה בנסיון שקשור לצניעות, קושר אותך לעשיית רצון ה' בצורה חזקה מאוד.

דבר אחרון - אתה מסוגל. תזכור את זה, תרשום את זה, תגיד לעצמך את זה.

חזק ואמץ,

יואב

yoavsb@gmail.com

כתבות נוספות