שאל את הרב

אמונה

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 18/06/06 19:19 כב בסיון התשסו

שאלה

שלום

בעלי ואני חוזרים בתשובה . אבל המשפחות שלנו לא דתיים. (רובם) כשאני נמצאת אצל משפחה של בעלי הם כל הזמן שואלים למה אנחנו צריכים לשמור שבת ,למה אני הולכת עם כיסוי ובגדים ארוכים וכו'. הם מנסים לערער את האמונה שלנו. אני לא מרגישה בנוח ליד הנשים שלהם כי הם כולן מטופחות מאוד מאוד ,מתלבשות לפי האופנה, עושות ציפורניים וכו' והן מסתכלות עלי כמו על איזה מסכנה שאסור לי כלום. שאלתי: איך בכל אופן להרגיש טוב לידם? לא ללכת אליהם אנחנו לא יכולים כי זה משפחה קרובה . הם כל הזמן לועגים לנו כאילו בצחוק אבל זה מעצבן אותי . אני לא יודעת מה לעשות, גם ככה בעלי מתחזק לאט ועוד הם מוסיפים.

תשובה

בפרשת השבוע למדנו כי המרגלים בשובם מסיורם בארץ ישראל נבהלו ביותר מנוכחות הענקים בארץ ואמרו כי 'כחגבים היינו בעייננו וכן היינו בעיניהם' כלומר, כיוון שהמרגלים נדמו בעיני עצמם לחגבים, הרי שגם הענקים התייחסו אליהם כחגבים. אך אם המרגלים היו מעריכים ומכבדים את עצמם כיותר חזקים מהענקים, הרי שגם יחסם של הענקים אליהם היה משתנה.
מדברים אלו למדנו שפעמים רבות ויחסם של הסובבים אותנו אלינו נובע מהיחס שלנו אל עצמנו. זאת
, מכיוון שאנו משדרים כלפי חוץ את תחושותינו הפנימיות. ואם אנו חשים חוסר ביטוחן, בושה או מוזנחות, אזי הסובבים אותנו יקלטו זאת, ועשויים לנצל זאת למטרותיהם.
אך אם ההתייחסות שלנו אל עצמנו תשתנה, ונשדר ביטחון עצמי ואמונה תקיפה והחלטית בדרכנו שלנו, ממילא החברה תתייחס אלינו בהתאם ונקבל תגובות של הערכה והערצה ולא זלזול.
על כן עצתי שתשננו ותפנימו לעצמכם את האושר הגדול והגאווה הגדולה שיש לכםן בהיותכם שומרי מצוות ה' ומקושרים למסורת ישראל העתיקה, ובכך תשדרו נחישות ואמונה פנימית, עד ש'לא יבוש מפני המלעיגים' (שו"ע או"ח סי' א)ולא עוד, אלא שהמלעיגים יהפכו למעריצים ומעריכים.
חזקו ואמצו בדרככם האמיתית ואמיצה -
עקיבא.

כתבות נוספות