שאל את הרב

אימוץ ונישואין

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 01/06/15 00:12 יד בסיון התשעה

שאלה

שלום... ברצוני לשאול שאלה לגבי הספק ביהדותי.

עליתי לארץ בגיל שנה וחצי מברית המועצות כיהודיה לכול דבר, אם השנים הכרתי בחור מקסים "כהן" אשר מגיע מבית מסורתי, כשהתחלנו בתהליך הנישואין בית הדין הרבני ביקש ממני למלא טופס על כול שמות ושמות המשפחה של משפחתי משני הצדדים מכיוון שלא נולדתי בארץ ,כמובן שביצעתי זאת ובית הדין הרבני פסק כי הנני יהודיה בתהליך בירור יהדות והתחתנו כדת משה. לפני 3 שנים גיליתי כי הנני מאומצת מגיל 6 חודשים מהורים ביולוגים שאין לי כול מידע עליהם, וגם להורים המאמצים אין מידע עליהם, חשוב לי לציין כי ההורים המאמצים הם יהודים כשרים מאם וגדלתי בבית מסורתי . כיום עומדת בפניי שאלה מה אני צריכה לעשות אני מאוד מתלבטת לגשת למוסד הרבני מחשש שלא יפגעו בנישואיי או בילדיי בעתיד כשיוולדו בעזרת ה' אבל מצד שני המצפון שלא אינו נותן לי לחיות עם הספק הזה. אשמח לתשובה תודה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

עוד טרם המסקנה, עליך להעריך את עצמך כאשה מוסרית ויראת שמים, המבקשת את האמת האלוקית מעל כל ערך אחר. גוי או יהודי- מי שיש בו כזו ישרות ויראת שמים, אשרי חלקו.

עליך ליצור קשר לאלתר עם הרבנות הראשית אגף הגיור, לבירור יהדותך.
אין לסמוך כעת על הבירור בטעות שעשו בעבר או על חזקה לאחר שהתחתנת, שכן ברור כעת שיש מידע המטיל ספק ביהדותך ועלייך לבררו.
יתכן שבית הדין יתחשב בדברים כספק ויצרף סברות להקל לאחר גיור לחומרא בנישואין לכהן, או לא, הדבר תלוי בבירור ובמידע בלפניו. יש צורך לגשת לבי"ד שיברר זאת כראוי.

לא רק נישואייך לכהן על הפרק אלא גם יהדותם של ילדייך, וודאי אין להשתיק את המידע הזה.

חיזקי ואימצי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות