שאל את הרב

איך מסובבים?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/03/07 03:05 יא בניסן התשסז

שאלה

שלום,שמעתי סיפור שאשה רעה התחתנה עם אדם טוב הפכה אותו רע,אשה טובה התחתנה עם אדם רע והפכה אותו טוב.התורה אומרת שלאשה יש כוחות עצומים,אני אשה נשואה טובת לב ברוך ה' ואני רוצה להפוך את בעלי להיות בע"ה כמוני.כיצד עושים זאת? מה אישה צריכה לעשות כדי שבעלה ירצה רק את דעתה וירצה להיות 24 שעות לידה,ישמע לה ויכבד כל דבר שתאמר? אשמח לתשובה מפורטת.תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה
לו היינו יודעים את התשובה לשאלה שלך היינו פותרים הרבה מאוד כאב בעולם בו אנו חיים. מבין השורות של מכתבך הקצר עולה הרבה כאב, והוא נראה מוצדק, אלא שאין אנו יודעים באמת את הקסם שמשיב לב איש על אשתו ולהפך. זו דרך ארוכה ארוכה, ששונה בין בני זוג, וקשה לומר משהו כללי שהוא נכון לכולם. אולם, צריך לנסות ולהתחיל ללכת בדרך, ולהאמין ולקוות שהיא תפעל. ובאמת כשהיא מתחילה לפעול היא מצליחה לגלגל כדור שלג חיובי הרבה יותר גדול, שמצליח עוד ועוד.
מה עושים ? על אף שזה קשה, אין ברירה אלא קודם כל לנסות ולפענח מה מטריד אותו, ומה מבריח אותו למקומות אחרים – בין לא להיות בבית ובין לא לשמוע. פעמים רבות דווקא בשל הרצון של אחד מבני הזוג הוא לא מפנה מקום בתוך עצמו להקשיב לשני, לנסות ולבחון מה ניתן לעשות ביחד – לא מתוך טענות ומענות וויכוחים אלא מתוך רצון הדדי וניסיון לעזור אחד לשני. אין דרך אחרת מאשר לפתוח את הלב ולתת לשני להרגיש כי עצמיותו מקובלת כאן. רק לאחר מכן ניתן לבקש כי יהיה לו מקום בלבו גם בשבילך, והוא יראה את הזוגיות ביניכם כיסוד שבונה את הבית שלכם, והוא יהיה נכון לכבד ולהיות (אם כי כמובן זה לא נכון לצפות לכך שהוא ישמע לכל דבר שאשתו אומרת).
ההתנהלות הזו היא הנכונה ביותר בין בני אדם, כשיש צורך לשנות אותם. אי אפשר לשנות אדם בלי לתת קודם כל מקום לו עצמו, ובלי להקשיב לו ולנסות לקרוא מה החסך שלו ומה הכאב שלו. על אף שנראה לך שהוא החזק בסיפור והוא המזניח אותך, יכול בכלל להיות שמדובר בדבר מה אחר.
כל זה בעיקרון בלבד. בשל העובדה שמדובר בדבר מה כל כך חשוב לחיים כדאי לך ללכת – קודם לבדך – למומחים בייעוץ זוגי, והוא יסייעו בעדך לעשות את הצעדים הראשונים, ופעמים רבות לאחר מכן הבעל מוכן לבוא גם הוא לייעוץ זוגי, וכך מתחדשת האהבה בין בני הזוג.

כל טוב והרבה הצלחה

כתבות נוספות