שאל את הרב

איך מחליטים על חתן

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 07/02/02 12:22 כה בשבט התשסב

שאלה

שלום

אני בת 24 ויוצאת כחודש עם בחור. אני נמצאת בבלבול נוראי לגבי הקשר הזה.

אני לא מצליחה להבחין לא מבחינה שכלית ולא מבחינה רגשית האם הקשר הזה מתאים לי.

הבחור מאד שונה ממה שחשבתי לעצמי, אבל אולי זה לא אומר כלום.

מה לעשות? להמשיך לצאת איתו, להפסיק?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד
שלום
ראי נא, לפעמים אדם מדמיין לעצמו איך צריך להראות בן זוגו. והדמיון הוא דמיון של של אמת. ולפעמים הדמיון הוא שקר. העובדה שהבחור שפגשת זה לא מה שדמיינת לעצמך אינה אומרת שזה רע. צריך לבדוק אם זה באמת טוב או רע במונחים של "טוב ורע" ולא של מה שתיכננת לעצמך. ראי אם הוא בעל מידות טובות, אם הוא קיבל חינוך טוב, אם הוא "ירא שמים". אם יש לו עבודה מסודרת. בדקי את כל הדברים החיצונים שהם מאוד חשובים לחיי משפחה. אבל זה לא מספיק צריך לבדוק גם את הרגש.
נסי להתעלם מכל הרעשים מסביב מה שאומרים לך, ומה שחושבים בשבילך, מצאי לך רגע של שקט נפשי וראי האם את אוהבת אותו? האם את מחכה לפגישה איתו? האם נעים לך בחברתו?
אולי את לא יודעת להבחין בשאלה הראשונה כי אינך יודעת מהי "אהבה". זה קורה להרבה אנשים בדורינו החשוף לטלויזיה שמסלפת להרבה אנשים את מושג ה"אהבה" ועושה אותו מושג "עקר". לכן אל תנסי להשוות את רגשותיך למה שאת רואה (ואם אינך רואה טלויזיה) למה שאת שומעת מאחרים. כולם מושפעים מאותו "דמיון שווא".
נסי להתנקות מכל השווא הזה ולבדוק את רגשותיך בצורה נקייה ואז תוכלי לקבל החלטה נכונה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות