שאל את הרב

איך מודים לה'?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/01/07 17:45 יט בטבת התשסז

שאלה

בס"ד

חברים מקשיבים שלום.

יש לי שאלה, ואולי תוכלי לעזור לי בה...

לפעמים אני מרגישה שאני צריכה להודות לקב"ה(אחרי מבחן שהלך טוב,או שאני רואה אנשים עם מוגבליות ואני מודה לה' שב"ה אצלי הכל תקין...וכד')ואני לא יודעת איך לעשות את זה!מה?עם תפילה?אני משתדלת להתפלל לפחות 2 תפילות ביום אבל אני לא יודעת אם התפילה קשורה להודיה הזאת.

הייתי רוצה לקבל מכם כמה עצות איך מודים לקב"ה בשעת הצורך....תודה רבה!!

טלי.

תשובה

בס"ד

טלי, שלום רב,

אפתח את דברי ואומר שמאוד נהנתי לקרוא את שאלתך. אשרינו שיש לנו נוער כזה שמלא בהודיה ל-ה´! שאלתך חיזקה ועוררה בי שוב נקודה חשובה זו.

את שואלת כיצד אפשר להודות ל-ה´. ובכן, כיצד את מודה לחברה שעשתה לך טובה? או לאדם שסייע לך בדבר מה?
ישנן שתי דרכים להודות - בדיבור (אמירת תודה) ובמעשה (החזרת טובה, קניית מתנה וכד´).
כך גם עם השי"ת -
בדיבור - ממש בפשטות. סיימת מבחן והלך טוב, פני לקב"ה ואמרי לו "תודה רבה לך השי"ת, שסייעת לי בבחינה, אני יודעת שבלעדיך לא הייתי מסוגלת...".
את יכולה גם להוסיף בתפילת העמידה, בברכת ´מודים אנחנו לך´ את ההודיות הפרטיות שלך.
ועוד דרך, כל ערב, לפני השינה, לעבור על היום ולהודות ל-ה´ על כל הטוב שהיה בו (ומדי פעם גם להודות על הדברים הגדולים-קטנים - ההורים שלנו, החברים שלנו, העיניים שלנו וכו´)- זה מחזק את 'שריר' הכרת הטוב שלנו, וגם עושה הרגשה טובה שיש לנו כל כך הרבה על מה להודות...
ובמעשה - לקחת על עצמך עוד משהו קטן בעבודת ה´, אם בצורה קבועה ואם בצורה חד-פעמית. זה יכול להיות החמרה קלה בענייני צניעות, אמירת פרקי תהילים ועוד. רק שכאן צריך להזהר לא לקחת על עצמך משהו שיהיה לך קשה מדי (שלא יגרום לתקלות אחרות), ולהקפיד לאמר שאת לוקחת את זה ´בלי נדר´...

יישר כח גדול, והמון בהצלחה,
חני, חברים מקשיבים.
hmt@shoresh.org.il

כתבות נוספות