שאל את הרב

איך לקרוא שניים מקרא ואחד תרגום

חדשות כיפה רבני ישיבת הר ברכה 08/10/10 13:09 ל בתשרי התשעא

שאלה

שנה התחלתי לקרוא שניים מקרא ואחד תרגום ואז באמצע השנה היית מאושפז כמה שבועות בבית חולים והפסקתי לקרוא כבר, ותיכננתי להתחיל בשנה הבאה, אבל שכחתי ורק היום (ער"ש פרשת נח) הזכירו לי את העניין. אז השאלה שלי איך לקרוא, אם להתחיל מבראשית או שזה לא משנה סדר קריאת הפרשות?

ואיך בדיוק צריך לקרוא, הכל ביום שישי או שבת, כל יום בשבוע קצת? כי יום שלישי לדוגמה אם יש לי הרבה זמן ואני רוצה לקרוא, אז אני צריך לקרוא את הפרשה של השבת שחלפה או את הפרשה שיקראו בשבת הקרובה? כי גם יש מצב שאני אתחיל מיום ראשון, ואז אני אשכח ולא יעשה כל יום וימשיך מאיפה שהפסקתי כמה ימים אחרי זה..

תודה ושבת שלום

תשובה

שלום
תשלים את פרשת בראשית ותמשיך הלאה זמן קריאת שניים מקרא ואחד תרגום מתחיל מאחר תפילת מנחה של שבת, שאז מתחילים לקרוא את פרשת השבוע הבא. וזמנה נמשך עד סעודת שחרית של שבת הבאה, שכן מסופר על רבי שציווה לבניו שלא יאכלו סעודת שחרית של שבת לפני שישלימו שנים מקרא ואחד תרגום. ואם כבר אכל ישלים הקריאה עד לתפילת מנחה, שאז מתחילים קריאת הפרשה הבאה. ואם לא הספיק ישלים הפרשה עד סוף יום שלישי, ששלושת הימים הראשונים של השבוע קשורים לשבת הקודמת. ומי שלא הספיק להשלים הפרשה עד אז יזדרז להשלימה עד סיום קריאת התורה בשמחת תורה (שו"ע רפה, ד).
ולהלן הרחבה ומקור התשובה מספר פניני הלכה מאת הרב אליעזר מלמד שליט"א ועיין בספר באתר ישיבה
http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=427

כתבות נוספות