שאל את הרב

איך למצוא את הכלה שלי??

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/06/07 17:26 כו בסיון התשסז

שאלה

שלום רב לכם!! אני שאלתי הרבה שאלות באתר שלכם {כיפה} אבל השאלה הבאה שאני שואל היא ממש חשובה לי לעתיד חיי {ממש חשוב לי לדעת זאת!} אז אשמח אם תוכלו לייעץ לי או לומר לי מהם הדברים החשובים שעליי לחפש באישה?

היו לי הרבה ידידות וחברות, אבל כיום אני בן 18 וחשוב לי לדעת מהם הדברים או הסימנים שיגידו לי הנה זאת האישה שלי!! הנה היא מתאימה לי ואיתה אני רוצה להתחתן!!!

אני בחור עם ביטחון עצמי רב, אני ממש לא ביישן ואין לי בעייה לדבר עם אף-אחד!! אני לא אחד שעושה חשבון לאף-אחד!

ולכן בבחירת האישה שאיתה אני רוצה להתחתן מה אמור להיות???

אשמח אם תענו לי בהקדם כי זה נושא שממש חשוב לי, ואתם יודעים טוב מאוד לייעץ לי דברים כאלה!

תודה רבה לכם!!!!!!!!!!!!!! ותיזכו למצוות!

קיץ טוב ובריא!

תשובה

שלום מתן היקר!
שמחתי לראות שאתה שואל שאלה כזאת. הרבה אנשים היו מתחילים לחפש אישה בלי לדעת מה לחפש בדיוק, זורמים וזורמים עד שמוצאים בטעות או שמתיאשים...
שאלת 2 שאלות (נראה לי) ואני אשתדל לענות ממה שאני יודע או ממה שחויתי אישית.
1. מה חשוב לחפש באישה?
2. איך יודעים שזו האחת והיחידה?

לגבי השאלה הראשונה יש כל מיני סוגי הגדרות שאפשר לקחת בחשבון.
1. טוב לב.
2. שמחת חיים (לא דכאונית).
3. זורמת.
4. שקטה / רועשת.
5. רצינות / קלילות.
6. צניעות.
7. סגורה על עצמה.
8. בטחון עצמי.
9. רקע משפחתי.
10. חברותית / בודדה.
11. אכפתית / אפתית.
12. קרייריסטית / ביתית.
13. מסודרת / בלאגניסטית.
14. יראת שמים.
[לא כתבתי בסדר מסוים]
אני יכול להמשיך עד מחר. העקרון החשוב ביותר הוא לשבת עם עצמך ולקחת מתוך שלל ההגדרות של אישיות של בן אדם את מה שבטוח איתו לא תסתדר. לא כדאי להתקבע על כיוון מסוים ומוגדר לחלוטין. למשל כיון שאתה נגיד - מבולגן אתה חייב מישהי מסודרת. לא כדאי להתקבע ככה. יתכן שלא תסתדר עם מישהי שכל החיים תסדר אחריך...
חשוב מאד שעיקר העיקרים שלך יהיה משותף איתה - כמשל אם שניכם רוצים ליסוע לירושלים רק חולקים מאיפה ליסוע - אם דרך כביש אחד או דרך מודיעין - זה לא נורא. כששלמה המלך מתאר את האישה ואת הגבר בשיר השירים אין ביניהם שום דבר משותף בתיאור חוץ מהעיניים. כלומר אם הכיוון דומה - על השאר אפשר להתגבר. לכן כמו שכתבתי תגדיר מה ברור שלא ועם השאר - תפגש ותלמד להסתדר או לא.

שלב הבא הוא הפגישות עצמם - האם הם זורמות (לא בפגישה הראשונה-שניה אלא אחר כך), האם נעים לך לדבר איתה, והאם לה נעים לדבר איתך. האם אתם מוצאים מכנה משותף ביניכם? האם טוב לכם ביחד? באיזשהו שלב מתחילים להתעורר רגשות וזה גם בדיקה חשובה, במיוחד אם היא מרגישה בכך (בנים מתעוררים לרגשות כלפי בנות הרבה יותר מהר בדרך כלל). אם אין שום דבר רגשי ואתם נפגשים כבר הרבה זמן - זה מעורר סימן שאלה גדול על היכולת להתחתן.

השאלה השניה שלך: איך יודעים שזו היא?
ישנם 2 אפשרויות:
א. פשוט יודעים וזהו, חשים בתחושה פנימית ש"זה זה!".
ב. לא יודעים ממש, ומגיעים לצומת דרכים שבה צריכים להכריע אם כן או לא. ואז הדרך היא בליבון לבד קודם כל (לשבת עם עצמך ולרשום את הדברים מה טוב לך ומה לא. מה יכול להשתפר אחר כך ומה לא) ואחר כך בין בני הזוג האם הם יכולים להתחתן.

[חשוב לדעת:
א. לעולם אל תחשוב ש"אחרי החתונה אני כבר אשנה את התפיסה שלך" זה לא עובד. פשוט לא עובד.
ב. לעולם אל תחשוב ש"זה באמת מציק לי אבל אני בחיים לא אדבר על זה, ויהיה בסדר" - כי אם זה מעיד על נקודה רצינית חייבים להעלות אותה (דוגמא לא הכי טובה היא אם הכל נחמד אבל היא ממש מכוערת בעיניך וזה מפריע לך - אולי לא כדאי להתחתן...)
ג. להתיעץ עם הורים, רבנים, ולפעמים עם חברים על דברים שמציקים.
ד. הכי חשוב לא לשכוח אף פעם שמי שמנהל את הענינים הוא הקב"ה. הוא קבע שאתם תפגשו לפגישה אחת או שתיים או כדי להתחתן. כל הזמן להכניס אותו לתמונה עוזר מאד בהתחבטויות וביסורים שיש לצערנו במציאת בת/בן הזוג]
מקווה שזה לא כל התורה כולה על רגל אחת ושאתה תיפול מהמדרגות... וכמובן שיש עוד הרבה מה להרחיב. כדאי לעיין בספרים שמדברים על הנושא למשל פניני הלכה של הרב מלמד, כל מיני ספרונים שמסתובבים בישיבות, עלון קומי אורי האחרון שעסק בנושא ועוד.
אתה גם יכול לשלוח לי תגובה או שאלה לאי מייל...
חשוב לי להוסיף שהדברים לא נכתבים כחוות דעת מקצועית אלא כעצה של חבר.
בהצלחה, ובקרוב אצלך!
יקיר
yockir@smile.net.il

כתבות נוספות