שאל את הרב

איך להתחזק?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/08/07 01:01 כה באב התשסז

שאלה

אני נמצאת עכשיו במשבר התחזקות, אני מנסה להתחזק ולא ממש מצליח לי.

מה אני יכולה לעשות כדי להתחזק באמונה??

תודה.

תשובה

בע"ה
שלום,
קראתי את שאלתך והרגשתי שאת באמת רוצה להתחזק. זה כבר מראה על כיוון נכון, רצון הוא הבסיס לכל שינוי והתקדמות. וטוב מאד שאת שואלת ומבררת על זה.
לא פירטת הרבה אז אני לא יודעת במה המשבר שלך מתבטא ומה את עושה כדי להתחזק. אז אני אכתוב לך כמה דברים כלליים:
זה דבר מאד טבעי שיש קשיים, ירידות ועליות באמונה בתקופות שונות לא צריך להילחץ מזה, אבל כן כדאי לתקן את זה.
אז מה עושים? נראה לי שכדאי לך לקחת על עצמך נושא אחד-מצווה אחת שבה הכי תקפידי יותר מכל דבר אחר (כמובן-לא להפסיק עם המצוות האחרות) עליה תשימי הכי הרבה דגש, ובעז"ה, אחרי המצווה הזו ימשך הרצון לעוד מצוות ולאמונה גדולה בקב"ה.
כדאי לך למצוא ספר אמונה שמדבר אלייך וללמוד, לבד או עם חברה/אחות וכו´ כדי לחזק את האמונה דרך השכל. אני ממליצה על הספר ´דרך אמונה´ של הרב ישראל הס ועל הספר ´בעין יהודית´.שניהם כתובים בצורה פשוטה ומעניינת. ויש כמובן עוד ספרים יפים, תחפשי.
חוץ מזה כמו על כל דבר, גם על אמונה צריך להתפלל. תתכווני על זה בתפילה הרגילה וכדאי גם במילים שלך, לומר לקב"ה בדיוק מה את מרגישה ושאת רוצה להתחזק באמונתו ושיעזור לך וכו´.
וגם אם יש שוב החלשות אל תתייאשי, תחזרי ותתחזקי ובעז"ה תיראי התקדמות.
חזקי ואמצי, הרבה הצלחה.
את מוזמנת בשמחה לספר אם זה עזר וכמובן לשאול עוד.
חיה
haya656@shoresh.org.il

[תזכורת]: כתבנו מה שנראה לנו, אבל אין כמו שיחה אישית, דרכה אפשר להבהיר הכל טוב יותר, לשוחח אחד על אחד ולהעלות כל נושא שרוצים, ואפילו ליצור קשר אישי. לכן, אפשר תמיד – בשמחה! לפנות גם לקו הטלפון של חברים מקשיבים, שפתוח בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9 ל1 בלילה, ו[המספר הוא: 1599-5000-54 (מספר חדש!)] סודיות מובטחת. אנחנו מחכים!

כתבות נוספות