שאל את הרב

איך אפשר להסביר להם?!

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 28/09/06 21:16 ו בתשרי התשסז

שאלה

שלום.

קוראים לי דקלה ויש לי בעיה לא קלה..

אני בת 13 וחצי, דתיה ציונית ובזמן האחרון מאוד התחזקתי בעניין האמונה בקב"ה, והנושא "אמונה"(בכללי) מאוד מעניין אותי עכשיו..

השאלה הבאה באה מתוך הרצון לתת תשובה חכמה לחילוניים, וגם בשבילי, ואת האמת? אותם שאלות שהילדה החילונית בסוף רשמה? גמאני לפעמים חושבת עליהם..(אח"כ אתה תראה את השאלות שלה..)

אני רשומה לאתר של פורומים ששייך לחברה שלי, ובו יש פורום אמונה. באותו אתר יש גם חילוניים וגם דתיים ויש הרבה וויכוחים תמיד בין החילוניים לדתיים באותו פורום אמונה. הייתה ילדה דתיה אחת שאמרה "אני באמת לא מצליחה להאמין איך אנשים מאמינים שכדור ענק התפוצץ ונהיה העולם המדהים שלנו." כמובן החילוניים מיד התווכחו איתה שיש את המדע, ויש הוכחות והם הסבירו שכדור הארץ נוצר מגזים חמים או ממשהו כזה.. במקום להגיד דעה, אני פשוט שאלתי שאלה, שאלתי את אותה ילדה חילוניה "מאיפה נראה לך שאותם גזים נוצרו? ואם תנסי לבדוק ממה כל דבר נוצר, בסוף תגיעי לכך שהחלקיק הראשון נוצר מכלום וזה לא הגיוני שמשהו נוצר מכלום.. אז כנראה שבאמת יש משהו עליון שהוא ברא את העולם, את החלל... את הגלקסיה כולה." אותה ילדה החזירה לי תשובה בשאלה. היא שאלה אותי "אז ממה אלוהים נוצר?

את שואלת ממה הסלעים נוצרו? אז ממה אלוהים נוצר?

ממה הוא עשוי? מה הוא? מי הוא? איפה הוא?

וממתי הוא קיים?

מתמיד? אין דבר כזה תמיד. יש לו אמא? יש לו משהו שיצר אותו? אם כן, מזה הדבר הזה? ומתי זה קרה?

תענו לי על זה!"

אני אישית אמרתי תשובה ארוכה.. אני לא ארשום אותה כאן..

אבל לא נראה לי התשובה שרשמתי לה תספק את החילוניים שבפורום.. אותה ילדה לא מאמינה בקב"ה, לכן יש לה דעה ממש שונה והיא לא מוכנה לקבל דעות אחרות. לכן חשבתי אולי לשאול רב את השאלה ולענות לה.

אחרי כל הסיפור הזה, השאלה שלי היא "איך אפשר לשכנע חילוני שיש הקב"ה? מה כבר אפשר להגיד לו שהוא יאמין? איך אפשר להסביר לו מה זה או מי זה הקב"ה בשפה פשוטה, נכונה ומשכנעת."

אני מקווה שתענה לי בהקדם.. זה ממש חשוב לי לדעת.

אם אתה רוצה לעיין באותו פורום, הכתובת היא http://sharon.dn-f.net/Forum/index.php?showtopic=610

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בסד


שלום רב.

את לא ילדה יותר קטנה ...מאברהם אבינו ש"[הכיר את בוראו "], בגיל 3.
את השאלות הללו שאל גם אברהם הקטןהעולם של עובדי אלילים...שגדל בבית כזה ..והגיע לאמונה [לבד].

ולעצם השאלות אומר הריה"ל .."אילו ידעתיו ההיתיו."
אילו באמת יכלנו לענות על השאלות מי הוא השם אז אנחנו ההינו השם העצמנו ...כי מה שנתפס בשכלנו גם אנו יכולים לעשות ..לכן אין לזה תשובות כי השאלות לא נכונות ומטעות ..(לא מתוך כוונה חלילה,)
שהרי אנו מנחים שהשם הוא [רוח] ולא גשם לכן אי אפשר לשאול על אימא שלו..חלילה או מי יצר אותו וכדומה כי אין לנו השגה בכלל הרוח ...מה זה ביכלל ואיך נוצר ..ומה מישקל יש לרוח..

המשכי לענות לכולם הפורמים הללו ותוך כדי כך יתבררו לך הדברים ..
אמונה היא מצווה ראשונה מעשרת הדברות שלנו ..כן כן היא מצווה ..ומי שלו מאמין לא מקים מצוות אמונה ..
["אין בור ירא חטא"].
[בישביל להאמין צריך ללמוד...]
בברכה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות