שאל את הרב

אחי מתחתן

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 26/04/07 17:31 ח באייר התשסז

שאלה

אחי מתכוון להתחתן בשעטו"מ בעוד מספר חודשים. הבעיה היא, שמההיכרות המאד קרובה שלי איתו, אני מתחיל לחשוש: יש לו הרבה מידות רעות שהוא אפילו לא מתאמץ לטפל בהן (כעסנות, עצלות, נרגנות, חוסר וותרנות וכיו"ב), והוא לא מספיק מקפיד על המינימום של ההלכה, ואפילו על דברים קטנים שלא דורשים מאמץ (אני חושב שזה נובע מעצלות ומזה שהוא לא מייחס לזה מספיק חשיבות). אני מאד חושש, שהרי אלו הם הדברים הכי חשובים בהקמת בית- קיום ההלכה והמידות, מה שאצל אחי לוקה בחסר בצורה מטרידה. והשעון דופק והתאריך מתקרב ואין שיפור...

כבוד הרב, מה לעשות? אני ממש ממש מודאג מזה!

תשובה

ב"ה


שלום.


אני מעריך את היכולת שלך לדאוג לאחיך! אבל כדאי לך להשאיר לו את הדברים שהוא ידאג להם והוא יטפל בהם.

אתה צריך להתרכז בעצמיך! לדאוג לעצמיך לתקן את מידותיך .
ואם אתה תהיה תקין הכל יהיה תקין כי התקינות שלך מתקנת את כל מה שדרוש תיקון וזה הדרישה של הקב"ה [ממך] ולא ממנו כפי שנאמר בספר מיכה פרק ו
הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב וּמָה יְקֹוָק דּוֹרֵשׁ [מִמְּךָ] כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ ."
ו"צדיק באמונתו יחיה" כי ככל שהאמונה שלך תתעצם ותגדל היא תשפיע ממילא.
"כי נר מצווה ותורה אור" וכל מצווה שאתה עושה וכל תורה שאתה לומד גורמת לאור גדול שמאיר ומשפיע על אחרים זו הדרך שבה אתה צריך לפעול.ו"כל זמן שהנר דולק צריך לתקן".ואם לא עכשיו אמתי??

חזק ואמץ!!
ומזל טוב לחתונת אחיך.
ועוד דבר קטן לי אליך-
תתפלל לפני השם שהוא יצליח בדרכו .וכל המבקש על חבירו הוא גם נענה תחילה . כדאי לך להציע לו עזרה באירגון החתונה ולעזור עם הלב והנשמה בכל מה שהוא זקוק לעזרה.



עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות