שאל את הרב

אחי לא מוצא שידוך...

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 23/03/09 19:40 כז באדר התשסט

שאלה

שלום כבוד הרב.

ברצוני לשתף אותך במשהו שנורא לא מרפה ממחשבותי. יש לי אח בן 32 שעדיין לא נשוי עכשיו חברו הטוב אף הוא בן שלושים ושתיים מתחתן והוא נורא מתוסכל מזה שכולם מתחתנים ואותו אף אחת לא רוצה הוא כבר יצא אם הרבה בחורות אבל כולם מסרבות לו ואני די יכולה להבין אותו. אם העצבות שבה הוא שרוי ממש קשה לי אם זה ואני לא יודעת מה לעשות הרבה תפילות אנו מתפללים הרבה מאוד אל זה ובכלל מה אפשר לעשות כדי לעזור לו הוא בחור טוב מאוד אני באמת לא מבינה למה דוחים אותו אני רק מבקשת את עזרתך באופן אישי אל מנת לעזור לבחור כל כך טוב הוא כבר ניסה כל כך הרבה שידוכים ואני ממש דואגת לו בבקשה עזור לי לעזור לו זה ממש להציל נפש אחת בישראל השרויה במצוקה עזור לי בבקשה!!!

המון תודה ובשורות טובות

לכל עם ישראל

תשובה

בעזה"י

שלום,

מספרים על הצדיק הירושלמי, רב אריה לוין זצ"ל, שלילה אחד הילך ברחובות ירושלים ונתקל בשני בחורי ישיבה שהיו ללא ספק נסערים ודנו בלהט ביניהם. רב אריה שאל אם יוכל לעזור במשהו או לסייע והם שפכו בפניו את ליבם, הם סיפרו לו שכבר הרבה מאד זמן הם מנסים למצא את השידוך שלהם וכבר נפגשו עם בנות רבות- אבל זה פשוט לא הולך...
הם סיפרו לו כמה הם מתוסכלים להפגש שוב פעם ושוב פעם, פגישה אחרי פגישה, עוד תקווה ועוד אכזבה ועוד תקווה ועוד אכזבה וחוזר חלילה, על התפילות ועל ההתלבטויות ועל הספקות שהמשבר הזה גורם...

רב אריה הקשיב בשקט להכל ואז אמר להם "הגמרא מספרת ש40 יום קודם צאת הולד יוצאת בת קול ואומרת "בן פלוני לבת פלוני" ומשדכת לכל בחור את הבחורה שמתאימה לו.
מה שאנשים לא יודעים" המשיך רב אריה בקול ממתיק סוד "הוא שהבת קול בעצם שואלת, כמו במכרז: "בן פלוני" מי רוצה??? ואז כל נשמה שרוצה בבחור מנסה את מזלה עד שמוצאים לבסוף את הנשמה המתאימה ביותר".

"אלא שאחר כך, בעולם הזה" אמר רב אריה "הבחור צריך לעבור דרך כל הנשמות שרצו להתקשר עימו בשמיים עד שהוא מגיע ל"בת פלוני" שנבחרה לבסוף."

אני לא יודע אם יש בסיפור כדי להמציא נחמה - אבל יש בו כדי לחזק ולהתחזק- וזה בעיקר מה שצריך!
"מה' אישה לאיש" לוקח זמן להשיג דברים משמעותיים ויקרים, איך אומרים "גם את רומא לא בנו ביום אחד" ולהבדיל מליון הבדלות- גם לא את ירושלים ולא את חורבות ירושלים!

חתונה זה דבר עצום, בניית חורבת ירושלים, חיבור נשמות, שמחה שמימית עצומה- ולפעמים לוקח זמן.
וככל שזה יותר גדול, יותר מורכב ויותר עמוק- זה בוודאי לוקח יותר זמן!
אסור להתייאש!

רבי לוי יצחק מברדיצ'ב היה אומר שיחד עם זהות החתן והכלה ("בן פלוני לבת פלוני") נקבע בשמיים גם השעה המדוייקת של החופה!
אני בטוח שלחבר של אחיך היה קשה מאד לחכת גם עד גיל 32- אבל בסוף זה הגיע, נכון!?

צריך לתאזר בסבלנות ולאזור כוחות ובנחישות להמשיך לחפש, להמשיך להפגש, להמשיך לבחון את הקשרים, את עצמך, את התהליך שעוברים.
כשהקב"ה מעביר אותנו דרך, מעמיד אותנו בנסיון הוא רוצה שנלמד ממנה!
צריך ללמוד גם מהנסיונות שלא מצליחים, להפיק לקחים ולהמשיך הלאה.

זה אתגר גדול ובהחלט לא פשוט- אבל נזכור שיש דברים גדולים שבאים רק לאחר נסיונות ורק לאחר יסורים.
להתחזק, להרים את הראש ולהמשיך.

ולכל הסובבים - לאחים ולחברים ולמשפחה שסביב "הרווק או הרווקה הנצחיים" - הם צריכים מאד את עזרתכם, לתמוך בהם, לחזור ולהבהיר להם את מה שהם יודעים אבל לפעמים מתקשים לזכור- שאין איתם שום בעיה (טוב,לפחות לא משהו קריטי...) ושדברים גדולים לפעמים לוקחים זמן. אז תחזקו אותם, תתמכו בהם ותזכירו להם שאתם תמיד מעריכים ואוהבים אותם.
וכמובן גם תציעו להם (אם יש...).

וכתמיד- תפילות, הרבה הרבה תפילות...

ויהי רצון שהקב"ה ימצא לכל בחור את בחורתו וישמע קול תפילותינו ברצון.
בהצלחה
אור
צוות ישיבת צפת

כתבות נוספות