שאל את הרב

אופטימיות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/04/05 11:56 כה באדר ב'

שאלה

אני לא יודעת אם הייתי צריכה לפנות דווקא לחברים מקשיבים אבל...

כמו שכולם מתחילים... יש לי בעיה:

הגישה שלי (נקרא לזה ככה) היא באופטמיות... לקחת גם את הדבר הכי נורא בגישה טובה (הכל לטובה) מה שיוצא שכל הזמן אני שמחה גם עם קורה לי משו רע(תמיד בשמחה).

הבעיה היא החברות שלי.. הם אומרות לי שאני לא יכולה לקחת כל דבר ככה וזה יעצור את ההתקדמות שלי בחיים (או משו כזה .. לא בידיוק הבנתי אותם) בעיה היותר קשה זה שהן אומרות שאני לא באמת כזאתי שאני עושה את זה רק כדי למשוך תשומת לב... וגם אם אני לא מנסה זה מה שקורה... אני מדברת על זה עם הרבה אנשים (מדריכות ,חברות..) הרוב אומרים לי שאני צריכה לשים לב לחברה ומצד שני אם אני אוהבת את זה ואני באמת לא עושה את זה כדי למשוך תשומת לב להמשיך ככה... ואני לא יודעת מה לעשות...

נתקעתי!

אשמח אם תוכלו לעזור לי...

תשובה

שלום רב לשואלת,
ראשית הייתי רוצה להביע את התנצלותי הכנה על האיחור בתשובה. המחשב שלי הוחרם לצורך עבודות מטה עבור ארץ ישראל ואך היום הוא חזר אלי.
באופן כללי הגישה שלך היא הגישה הבריאה והטובה. אם באמת את מצדיקה את מעשי ה' תמיד וגם כשכואב לך באופן פרטי זה דרגה גבוהה. אבל יש תנאי אחד שאם הוא לא מתקיים את צריכה לשנות קצת את הגישה שלך.
לפני שמגיע אותו הדבר שלנו לא נראה טוב אלא נראה רע - צריך להלחם בו שלא יבוא ולנסות לבטל אותו. אם את לא מתפללת לרפואת חולים במישור הפרטי ולביטול תוכנית ההתנתקות במישור הלאומי זה כבר מוגזם.
הקב"ה הוא מקור הטוב, אך יש גזירות שהוא גוזר עלינו כדי שנבטל אותן. חלק מהעניין שלנו בעולם הזה, זה להביא לעולם טוב על ידי מעשינו וההשתדלות שלנו. אולי זו הכוונה של חבירות שלך- שאת לא מספיק פועלת במישור המעשי לפני שמגיע הרע. אני לא מכיר אותך באופן אישי ויכול להיות שהן טועות.
בכל מקרה העניין של טוב ורע בעולם הוא מאוד עמוק ואת עוד תעמיקי במהלך החיים את המחשבה שלך בעניין הזה.
את חייבת להיות אמיתית עם עצמך ולראות אם כל הדברים הם אכן כלפי חוץ בלבד, אך את באמת באמת לא חושבת כך, אבל אם תראי שזה אמיתי אצלך- אדרבה, אני רוצה לחזק אותך בדרך שלך כי הדור שלנו היום נוטה לכיוון השני של ראיית הרע ולא תמיד משכילים לראות את הטוב, וחשוב שתבואי את ותדריכי את הסביבה שלך בעין הטובה שיש לך.
לסיכום - אם את אמיתית עם עצמך ופועלת כנגד הרע כמו שאנחנו מצווים בהשתדלות שלנו בעולם, תאירי את האור שלך לכולן, רק תדעי לך שלא כולן באופי כמוך ויש כאלה שלא יקבלו ממך את הגישה הזאת.
אם תרצי להוסיף ולכתוב - אשמח להמשיך להיות בקשר.
ליעד.

כתבות נוספות