שאל את הרב

אוננות - חזרה בתשובה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/02/09 21:49 ט בשבט התשסט

שאלה

בס"ד

כבוד הרב

אני בן 15 ונמצא בבעיה אני חוטא בזדון בער ובמודע בחטא הוצאת זרע לבטלה

והבעיה היא שאני מרגיש נורא ולא רק מזה שאני חוטא אלא מזה שגם אחרי שבוע וחצי שהצחלתי לשמור נפלתי ומאז אני נופל כל יום ומתחנן כל יום בתפילת שחרית ומיד לאחר תפילת שחרית לומד קצת תורה ואני מרגיש ממש רע אני מקגיש שיש בי ממש שתי אנשים האיש "הצדיק" והאיש "הרשע"

איך עושים איך מתחזקים איזה עצות יש בענין??

תודה מראש כבוד הרב

איתי

תשובה


איתי, שלום וברכה.

אחי, יישר כוח על הרצון להתחזק - בעז"ה תצליח לעלות מעלה מעלה במעלות הקדושה והטהרה.

משאלתך, מוכח שהתחלת בתהליך של תשובה – חרטה. הרצון לתקן את המעשים הוא תחילת ההצלחה, נאמר במדרש: " אמר הקב"ה לישראל בני, פתחו לי פתח אחד של תשובה כחודה של מחט ואני פותח לכם פתחים שיהיו עגלות וקרניות נכנסות בו " (שיר השירים רבה ה, ב). אומר הקב"ה: הראו לי שברצונכם לחזור תשובה ואני אעזור לכם. ההשתוקקות להצלחה – לתיקון המעשים, כמוה ההצלחה עצמה, וכדברי הרב קוק: "אם האדם עלול תמיד למכשול, להיות פוגם בצדק ובמוסר - אין זה פוגם את שלמותו, מאחר שעיקר יסוד השלמות שלו היא העריגה והחפץ הקבוע אל השלמות. והחפץ הזה הוא יסוד התשובה, שהיא מנצחת תמיד על דרכו בחיים ומשלימתו באמת." (אורות התשובה ה, ו). השאיפה של האדם להצלחה היא ממש ההצלחה האמיתית, היא הבסיס של התשובה, היא המובילה את האדם לתיקון המעשים.

[דע את האויב]

בכדי שאדם יוכל להתקדם הלאה, בראש ובראשונה עליו לדעת היכן הוא נמצא ומה הם הקשיים שלו - אלו שגורמים לו להתעכב. לאחר שהאדם התוודע לחולשותיו, באפשרותו להתחיל ולהתמודד עם המצב - בתחילה על האדם להתרחק, להימנע ככול יכולתו מהתקלות במציאות שגורמת לו להיכנע ליצרו. זו כלל לא בריחה מהתמודדות, המטרה של פעולה זו היא בכדי שיוכל להבנות, להתכונן ברמה הנפשית והרוחנית לקראת המלחמה. פעולה זו עליה לבוא מתוך האמונה שניתן לתקן ולשוב בתשובה שלמה. לאחר מכן, כשהאדם כבר התחזק, באפשרותו גם להלחם ולהתמודד עם יצרו באופן ישיר ובעז"ה להצליח.

[ההכנות למסע]

אין בכוונתי לטעון שמדובר במסע קל, ההיפך הוא הנכון – העבודה קשה, דרוש הרבה אומץ וכמובן, רוח לחימה. בכדי להצליח, עליך להתארגן לקראת האתגר בצורה הטובה ביותר* תכנן את המסלול בו ברצונך ללכת. רוקן את ראשך ממחשבות שליליות – הם עצותיו של היצר המנסה לסכל את תוכניתך. נשום עמוק, חייך וצא לדרך – הקב"ה אוהב אותך! בהצלחה.

[תפילה לשמירת הברית אשר חיבר רבי יוסף חיים] (בעל הבן איש חי)

"אנא ה´למען שמך הגדול ולמען רחמיך וחסדיך תעזריני ותסייעני לשמור אות ברית קודש אשר חתמת בבשרנו, ותצילני מכל חטא ומכל הרהורים רעים ומחשבות פגומות. ותצילני מכל פגם הברית הן במחשבה, הן בדבור, הן במעשה, הן בחוש הריאות, הן בחוש השמיעה, הן בשאר חושים. ובכולם אהיה טהור בקדושת הברית בלי שום פגם והרהור רע כלל, ותזכני שאתגבר על יצר הרע, ותהיה מחשבתי קשורה ודבוקה בקדושת תמיד, כי ברחמיך הרבים בחרת בנו מכל האומות ורוממתנו מכל הלשונות, והבדלת אותנו מכל טומאותיהם ותועבותיהם, ככתוב בתורתך: "ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי".
נודה לך ה´ אלהינו ואלהי אבותינו על שהוצאתנו מארץ מצרים, ופדיתנו מבית עבדים ועל בריתך שחתמת בבשרינו, ועל תורתך שלמדתנו, ועל חוקי רצונך שהודעתנו, ועל חיים ומזון שאתה זן ומפרנס אותנו, אנא ה´ "לב טהור ברא לי אלהים ורוח נכון חדש בקרבי", ותמשוך עלי מחשבות קדושות וטהורות זכות ונכונות, ויהיה לי לב שמח בעבודתך תמיד, ותעזרני על דבר כבוד שמך מעתה ועד עולם. אמן כן יהי רצון."

מאמין בך ומחזק את ידך באהבה,

ברכת ה' עליך,

ירון

Benzvi613@gmail.com

כתבות נוספות