שאל את הרב

אוווף די עם זה כבר

חדשות כיפה צוות רבני ישיבת הגולן 11/03/10 00:42 כה באדר התשע

שאלה

שלום.. שלחתי לפני כמה דק שאלה,יותר נכון כתבתי דבר שמקומם אותי קצת. יש לי בן דוד מתחזק לכיוון חרדי,בן 18. הוא מזלזל בדתיים הלאומיים,ממש לא מעריך אותם, ובכלל בכל הבחורים שלומדים בהסדר ומשרתים בצבא,הוא שומע הרצאות של רבנים חרדים (הטפות..) ולכן מגיב בצורה כזאת.בנוסף הוא אומר שעובדה שכל גדולי הדור הם חרדים אז כולם צריכים להיות בדרך הזו! מה אפשר לענות על זה?? אותי בתור בחורה דתית לאומית זה מקומם!!

ועכשיו בדיוק קראתי באינטרנט על בחורה שמתלבטת על מדרשה-היא הייתה במדרשה חרדית ושם אמרו שהדיים הלאומיים והחרדיות הציונית

נתפסת כמתירנית ולא מייצגת את "האמת".

למה החרדים חושבים שהדרך שלהם היא הנכונה??

תשובה

שלום
לצערי את צודקת בתאור המצב. יש רבים במגזר החרדי שכדי לשמור על המסגרת שלהם מרבים בזילזול במסגרות אחרות . הדבר אינו רק כלפי הציבור הדתי לאומי אלא גם כנגד רבנים ספרדים גדולי תורה . הטענה שהתורה שייכת להם וכל שאר הציבורים הם עפר ואפר היא טענה שחצנית שנובעת מפחד מהתמודדות אמיתית עם האמת .
לדעתי את בכלל לא צריכה להיכנס לויכוח עם אותו בן דוד משום שאין טעם לויכוח. את צריכה לחיות עם האמת הפנימית שלך . דעי לך שיש בציבור הדתי לאומי בני תורה רבים שלא נופלים בגדלות בתורה ובשקידת התורה מאף תלמיד חכם חרדי . ובכל אופן רב גדול תורה מהציבור הדתי לאומי אף פעם לא יכונה רב בעיתונות החרדית השחצנית . לכן חבל על הויכוח האמת היא שגדולי התורה החרדים יודעים את האמת והם לא מתייחסים כך אבל לצערי בחברה החרדית עמי הארץ מנהלים את הגדולים ולכן נשמע הקול השחצני ברבים

כתבות נוספות