שאל את הרב

אהבה וחסר ידיעה

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 21/04/07 22:50 ג באייר התשסז

שאלה

שבוע טוב,

אני בת 24 שהמטרה שלי לצאת רק לקשר רציני, למטרת נישואין בלבד.

בשבתות אני נמצאת בדרך כלל אצל סבא שלי. לידו יושב בבית הכנסת בחור צעיר ממני בכ4 שנים. כאשר פגשתי אותו לא חשבתי שהוא כל כך צעיר. הוא נראה בגילי לפחות. הוא טיפוס ביישן מאוד עם מידות טובות. יצא לנו לדבר מעט אך לא מספיק.. אינני יודעת אם הוא מעוניין לצאת איתי למרות שהיו פעמיים שקלטתי אותו ממש בוהה עלי. איך אדע אם הבחור מעוניין בקשר?.. האם זה בכלל רלוונטי לצאת עם מישהו צעיר ממני כל כך למרות שאף פעם אי אפשר לדעת.. אולי הוא האחד..לא? חוסר הידיעה פשוט מתסכל ומכאיב.. זה נמשך חודשיים רבים ולבי פצוע ושבור מהתקווה ואי הידיעה. אם תאמרו כי זה לא מתאים איך אוכל להפסיק את המחשבות עליו בראש? האם עליי לנתק כל קשר איתו ואם כן איך אפסיק להרגיש בלב את הרגשות כאשר אראה אותו כל פעם מחדש..?

בתודה מראש

תשובה


שלום לך.

"אין כלי שלם מלב נשבר" (ר' מנחם מנדל מקוצק). עם לב שבור אפשר לעשות המון דברים שלב ששבע מעצמו לא יכול לחשוב שהם קיימים. אמנם, צריך לראות איך לא שוקעים בעצבות ובדיכאון ממית.

קחי פרספקטיבה. צעד אחד אחורה מהסיטואציה בה את נמצאת:

מה הבעיה, בעצם?

את מכירה את הבחור? יש לו מידות טובות? הוא מוצא חן בעיניך? נורא פשוט: מצאי מישהו שמכיר אותו, יכול לספר לך קצת עליו, הציגי את עצמך ואמרי שהבחור מוצא חן בעיניך, ובקשי ממנו לשאול את הבחור אם הוא מעוניין. אם כן, בקשי מאותו חבר שיסדר לכם פגישה, או שייתן לו את הטלפון שלך, שתוכלו לדבר ולקבוע.

בשידוכים, אין מחסום של גיל. אם הוא נראה לך בוגר ומתאים לך, אם את נראית לו בחורה בגובה עיניו, פער הגילאים לא משמעותי. כמובן, צריכים לראות שהיחסים ביניכם מתקדמים באופן בריא וטוב, שאף צד לא תלותי כלפי השני, שאין פה משחק סתמי וכו', אולם את זה אתם יכולים לעשות תוך כדי הקשר, ולא לפניו.

אין מושג כזה "האחד". האחד, הוא זה שאת בוחרת לחיות איתו, ואחרי הנישואין את בוחרת להסתדר איתו כל בוקר מחדש, ומשקיעה בו את מרצך ואהבתך ורצונך לחיי משפחה ולזוגיות ולהקמת בית. אין ביטוחים, אין בנות קול (לפחות לא כאלו שאנו יכולים לשמוע) ואין סימנים שמיימיים. הכל הוא פונקציה של עשייה מלמטה ששואפת כלפי מעלה, ואי"ה גם בשמיים ייתנו את ברכתם.
המחשבה כי אנו יכולים לכוון את חיינו ע"פ סימנים, ומה שמוטל עלינו בתהליך בחירת בן הזוג הוא 'לקלוע למטרה' שנבחרה לנו מן השמיים, גורמת לנו, במקום להיות מודעים להחלטותינו ולכובד שבהן, לאזור אומץ ולהפעיל שיקול דעת, במקום כל אלה, לפחד, להסס ולתהות אם מי שעומד מולנו הוא "האחד" או שאינו.
עשי את השתדלותך, ובעז"ה יודו לך מן שמיא.


בשמחות בעז"ה, ובהצלחה,
נחום.

כתבות נוספות