שאל את הרב

אבא קשה

חדשות כיפה הרב שי פירון 26/03/07 15:18 ז בניסן התשסז

שאלה

שלום הרב יש לנו בעיה רצינית בבית.אבא שלנו. במשך 21שנות חיי אנחנו סובלים ממנו.פשוט סובלים.הקמצנות שלו הורגת אותנו. כל מחשבה אצלו חושבת איך ארוויח כסף יותר ויותר. וכשלא הולך לו הוא מאבד עשתונות.מקלל את אמא שלי קללות לא גסות אבל קללות שקורעות את הנשמה רק מלשמוע אותם.הוא נעול על העדה של אמא שלי וכל הזמן יורד עליה ועל המשפחה שלה בגלל שהיא מרוקאית.אי אפשר לדבר ליידו בכל דבר הוא מתערב ואז הוא מתעצבן שלא עונים ולא מסבירים לו.בערב שבת אנחנו רוצים לדבר הוא לא נותן לנו רק רוצה לקרוא מעלוני שבת ומחייב אותנו וגם באמצע שאוכלים ואם לא קוראים הוא מתחיל לקרוא לנו "שטן" "יצר הרע" וכו.אם יש אווירה מצויינת הוא חייב להרוס אותה כי הוא לא שותף לה.אחי התחתן לא מזמן וכנראה אבא החליט למרר לנו את החיים לפני החתונה :צעק התווכח התערב קילל הלחיץ את כולם וביאס לנו את החתונה.

ראוי לציין שהוא מתפלל וקובע עיתים לתורה,הולך כל ערב לשיעור תורה ואחראי עליו שיתקיים.

אבל כל מה שהוא לומד הוא לא מיישם.לקחנו אותו לשבת בבית מלון עם הרב קוואס(שעוסק בענייני זוגיות) וזה לא עזר. לא כלום. הוא צועק על אמא שלי ואני לא יכול לסבול את זה אני משתגע אני מתאפק לא להשתולל עליו כשהוא מקלל אותה.פשוט אדם בלתי נסבל לא רגיל.ואמא שלי הכי סובלת אני בישיבה או בצבא אחים שלי נשואים ואמא שלי והוא לבד בבית.את כל התסכול שלו הוא מוציא עליה.ואמא שלי תלמידה חכמה מעבירה שיעורים מתגדלת בתורה אבל בכל זאת יש לה בית כזה חסר שלום בית.

אי אפשר לדבר איתו הוא לא רוצהלהקשיב וטוען שלא נחנך אותו.

נציין פה שבגלל החינוך העגום שלו יצאו לו 2 בנים חילוניים שחזרו בתשובה אחר כך ולא בזכותו.נהיו חילונים רק בגללו רק בגללו!!אני אובד עצות בשביל משפחתי בשביל אמי ובשבילי.אם תוכל לעזור לי בשלל עצות תבורך מפי עליון.

תשובה

ב"ה


שלום


התיאור שלך קורע לב והתמודדותך ורגישותך ראויים להערכה.
לענ"ד, לאור התיאור שלך המטלה מוטלת על אמא ולא עליך. אם לאמא אין כוחות להתמודד עם אבא, לא יעזור מה שתעשה.

אם לאמא יש כוחות - יש להתמודד עם זה ככל שניתן.

לגופו של ענין, אני סבור שהשיחה הראשונה שלך צריכה להיות עם אמא.

אני מציע שעד אז תתמקד בבניה אישית שלך, תשתדל שהתנהלותו של אבא לא תשליך על התנהלותך.

בעז"ה תבנה חיים טובים ושלמים ותראה ברכה והצלחה בכל מעשה ידיך.

בברכה,


שי

כתבות נוספות