שאל את הרב

אבא מכור לטלויזיה..מה עושים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/02/07 10:42 יד בשבט התשסז

שאלה

אבא שלי מכור לטלויזיה. זה מפריע לי גם בשבילו, איך הוא מבזבז את החיים, אין לו כמעט כלום מלבד המרה-השחורה-המודרנית.

אבל זה גם מפריע לי בגללי. אני מתוסכל- מה בני אדם אמורים לעשות בחיים?! אני כבר לא יודע איך נראים חיים של בעל בית נורמלי מרוב שאני רגיל לדמות אבי..

אני יודע שיש לי בחירה לחיות חיים שונים- אבל זה כ"כ טבוע בי- עד שאני אפילו לא יודע איך אמורים להראות חיים!

מלבד זאת זה כמובן מפריע מאד בחיים השגרתיים כי נוצר לי אב פסיבי, אפטי. אני מגיע הביתה, הוא אומר שלום רפה, ואני הולך לעיסוקי. כל שאר העניינים אני תמיד אתייעץ עם אמא, כי אבא בכל מקרה לא יתייחס ברצינות- או שהוא רואה בזמן הנתון או שלא אכפת לו באמת.

אני מדמיין דמות של אב שהיא דמות חינוכית, האם דבר כזה בכלל קיים?! מחיי לא עשיתי שיחה עמוקה עם אבי יותר ממה הוא עשה במלחמה..

תשובה

לכותב היקר שלום,
דברייך בהירים וברורים ויש בהם כאב על מצב לא אידיאלי מבחינתך. פער בין הרצוי למצוי. מצב זה מפריע לך והיית רוצה בקשר חזק ומשמעותי יותר עם אביך. לצערנו תופעת הטלויזיה נפוצה כל כך היום ואנשים מעדיפים להיות מולה ופחות מול החיים האמיתיים...אך היחס כלפי ההורים בנקודה הזו שונה מהיחס הכללי שלך כלפי טלויזיה. כלומר-
כשאנו עומדים מול ההורים יעזור לנו שנזכור כי אנו לא המחנכים שלהם. על אף הקושי לראות מציאות שאני רואה בה חוסר,לא נכון לשנות אותם. ייתכן שעם השנים כשההורים רואים את השינויים שהילדים עוברים,מטבע הדברים יש השפעה כלשהי בבית,על האוירה,ההתנהלות וכו'. תפקידך לנסות ולבנות בצורה הטובה ביותר את עולמך הרוחני,הפנימי,ולקחת אחריות על חייך,על הדרך שאתה תחיה ובה תבחר. להורים אנו חייבים הרבה טוב והכרת תודה על הנתינה והגידול כל השנים,הדאגה,המסירות וכו'. אני בטוחה שבאביך יש דברים רבים טובים וחיוביים. נסה לראות את הדברים הללו בו. כתבת שאתה מרגיש שאתה לא יודע איך אמורים להראות חיים נורמלים. נראה כי אתה דווקא מכוון לאמת ויודע מה נכון וטוב לך. האמן בדרך בה אתה צועד. עניין הרצון לאב איתו תוכל להתייעץ,לדבר שיחות עומק וכו',יכול להוביל אותך להיות כזה בעצמך. בזמן הנכון לך,תוכל להיות אב כזה ולהעניק בצדדים הללו גם כן.
חשוב לי להדגיש: אין זה אומר שאביך לא מילא תפקידו חלילה! כל אדם וכוחותיו הוא בהתאם לחוויות החיים ולתחנות אותם עבר. הדור שלנו שונה במובנים רבים מדור ההורים. החיפוש של הנוער היום הוא להרבה עומק,הבנה נפשית וכו'. מקומות בהם אנחנו לומדים,מתחנכים וגדלים שונים ממקומות בהם הורינו למדו. ונקודת המוצא שלנו שונה משלהם. אנו צריכים לשמוח במקום בו אנו עומדים,אך להמנע ככל האפשר מביקורת כלפיהם. אני יודעת שקשה שלא לבקר בראש,וכשרואים את הדברים זה יוצר תחושה לא טובה,אך ננסה לשנות את עצמינו...תמיד נוכל לבחור בטוב יותר.
ומה תוכל עוד לעשות?
ייתכן ובהתחלה יהיה לך קצת קשה אך נסה אתה ליצור וליזום שיחה עם אביך. שאל מה שלומו,איך עבר עליו היום? אתה יכול לכתוב מכתב ובו לתאר את ההרגשה שלך,בלי ביקורת כלפיו,רק תיאור המצב שלך.
אני בטוחה כי לאביך איכפת מאד,ופשוט צריך לקלף שיכבה ולנסות לדבר ולנהל שיחה טובה יותר.
אולי כרגע הצעתי תראה רחוקה-אך אולי תנסה ליזום לימוד כלשהוא פעם בשבוע עם אביך. ייתכן ועצם הבקשה שלך ממנו תגרום לו להתעוררות חיובית שבנו רוצה ללמוד איתו. (יש בכך ביטוי של הערכה וכבוד כלפיו)
ניכר מדברייך שיש בך רצון עז לשנות ולחיות בצורה נכונה ובריאה שתהיה טובה לך ולמשפחתך בעתיד. בטוחה אני שכך יהיה אם תמשיך בכיוון של בירור ורצון להתקדם.
נסה לקרוא וללמוד ותמיד לשאןף ולחלום ובעז"ה תמצא את הנתיב שלך.
ובנתיים-קבל את כל הטוב מהורייך,ראה את הצדדים הטובים והפשוטים שניתנים והם לא מובנים מאליהם. וזכור שהנשמה בוחרת את ההורים-כך אומרים לנו חז"ל. כך שכל אדם נולד עם הורים מיוחדים עבורו שאיתם יוכל לתקן ולפעול בצורה הכי טובה בעולם הזה.
יישר כוח על דברייך היפים והכנים.
המון הצלחה ושמחה.
אם תרצה-תוכל לכתוב ולהגיב לכתובתי.
Adigut7@gmail.com
עדי

כתבות נוספות