שאל את הרב

אבא חורג

חדשות כיפה צוות ישיבת הר עציון 14/12/06 22:59 כג בכסלו התשסז

שאלה

שלום.

אני בת 15, וההורים שלי גרושים. אמי עומדת להיתחתן בפעם השניה ובן זוגה יעבור לגור איתנו האם אני צריכה לשמור ממנו נגיעה, והאם אני יכולה להסתובב לידו כמו שאני מסתובבת בדרך כלל בבית שלי ז"א עם מכנסים וחלצות עם שרוולים קצרים?! הבעיה היא שאין לי חשק פשוט להסתובב כל היום מבוקר עד ערב גם כשאני בבית עם חולצות ארוכות וחצאיות.

תשובה

שלום רב,
קראתי את שאלתך ואני מבין מאוד את ההתלבטות והקושי שבמצבך הנוכחי, ובמיוחד בשאלות אלו.

לגבי החלק הראשון של שאלתך - נחלקו הפוסקים בשאלת איסור נגיעה באב חורג, ו[יש מהפוסקים שהקלו בזה בשביל לשמור על מבנה משפחה תקין, במיוחד אם מדובר בבת קטנה]. במקרה שלך נראה לי שמכיוון שאת כבר נערה גדולה, וגם מכירה בזה שיש איסור ובעיתיות במגע עם אב חורג - כל נגיעה יכולה להתפרש בהרגשה כחלק מהאיסור. לכן, גם אם יש מקום להקל אני חושב שרצוי להמנע עד כמה שאפשר ממגע ובמיוחד ממגע של חיבה. עם כל זאת [יש לשמור על 'נורמליות' במשפחה ולא להיבהל מכל מגע אקראי].

לגבי החלק השני של שאלתך לעניין צורת ההסתובבות בבית. כמו בחלק הראשון של שאלתך יש מקום גדול לשמירה על חיים נורמלים עד כמה שאפשר, כמו בבית רגיל, ולא לשנות את כל אורח חייך עקב המצב החדש. עם זאת אני מציע לא רק מצידך, אלא גם מצד אביך החדש שלא להכניס אותו להסתבכויות לשקול היטב את צורת הסתובבות בבית. זה לא אומר שאת צריכה להסתובב כמו שתסתובבי בחוץ, אבל צריך להיזהר שלא ללכת בצורה חשופה מדאי גם מצד הצניעות בינך לבין עצמך (יש גבולות צניעות מסוימים שהם רלוונטיים גם בחדרי חדרים וכשאת לבדך) וגם מצד הדאגה לאביך שלא להכניס אותו להסתבכויות מיותרות שעדיף שיחסכו שהרי גם כך המצב הוא מורכב ואין צורך להוסיף עליו מורכבויות נוספות.

בהצלחה רבה,

יו"ט,
צוות ישיבת הר-עציון

כתבות נוספות