סגור

תשומת יד

ב"ה

לכיפה

שלום כבוד הרב צבי יניר

ויקרא פרק ה כ - כא

וַיְדַבֵּר ה' אֶל-משֶׁה לֵּאמר: כא נֶפֶשׁ כִּי תֶחֱטָא וּמָעֲלָה מַעַל בַּה' וְכִחֵשׁ בַּעֲמִיתוֹ בְּפִקָּדוֹן אוֹ-בִתְשׂוּמֶת יָד אוֹ בְגָזֵל אוֹ עָשַׁק אֶת-עֲמִיתוֹ

תורה תמימה

או בתשומת יד - היכי דמי (כיצד) תשומת יד, אמר רב חסדא, כגון שיחד לו כלי להלואתו

רש"י

בתשומת יד - ששם בידו ממון להתעסק או במלוה:

האם אין מחלוקת בין רש"י לנ"ל ?

תודה ממשה

תוכן התשובה:

לא אין מחלוקת- ראה במקור של התורה תמימה

ושם ברש"י מסכת בבא מציעא דף מח עמוד א

תשומת יד - הלואה, ואמר רב חסדא כגון שיחד לו הלוה כלי עליה, דהוי דומיא דפקדון, דאילו כפר בהלואה גרידתא - לא מיחייב קרבן שבועה, הואיל וניתנה להוצאה.

מדובר על הלואה אלא שהלווה ייחד כלי שממנו יוכל המלווה לגבות ורק בכפירת הלוואה כזו חייב קרבן שבועה

רשי בפרושו לתורה קיצר ולא הזכיר שיחד כלי על ההלוואה הזו

התשובה התקבלה מהרב צבי יניר, מנהל מדור גיור בנתיב המרכז הלאומי לזהות וגיור
י באייר התשפא
,
22 באפריל, 2021
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הרב רפי פרץ בראיון לחדשות כיפה צילום: כיפה

הרב רפי פרץ: "בואו לריקוד דגלים בהמוניכם - כך נחזק את הריבונות"

קרא עוד