שאל את הרב

תפילה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 28/08/19 07:20 כז באב התשעט

שאלה

בוקר אור הרב,

בזמן החופש יצא שכמה וכמה פעמים לא התפללתי תפילת שחרית מלאה ( ברכות השחר, פסוקי דזמרה, שמע ישראל, שמונה עשרה, שיר של יום ועלינו...)

(אמרתי רק ברכות השחר)

אני רואה בחשיבות התורה אני מבינה למה היא מתכוונת וכשאני לא מתפללת תפילה מלאה... אני מרגישה חוסר ורואה את הדברים הלא טובים באותו יום אני כמובן לא רק מסתמכת על התפילה (אני יודעת שאם אתנהג בכבוד אל ההורים החברות והמורות, אתן צדקה אוהב את הזולת ופשוט אעשה מצוות ואהיה רגוע, הקב"ה ידון אותי לשנה טובה...) , אך זה תמיד מעורר בי שאלה האם זה שלא התפללתי תפילה ארוכה ומלאה אומר שהיום שלי יהיה רע? שאני אתעצבן יותר? ואולי שהשנה הקרובה תהיה פחות טובה ומבורכת מהשנה שהייתה...

זה פשוט לא נותן לי מנוח ואני מנסה ומשתדלת אך לא תמיד זה עוזר כי יוצאים מהבית מוקדם או שצריך לעשות את זה ואת זה ונהיה כבר מאוחר ולא זמן לתפילה ( לדעתי אי אפשר להתפלל לקב"ה מתי שבא לי עד אחד בצהריים הקב"ה הוא מלך אני לא יכולה להתפלל אליו מתי שבא לי כשאני מרגישה שהיום שלי יהיה רע וכו...)

אשמח לתשובה והסברה (על התפילה וחובות הנשים אליה)

יום נפלא וסוף חופש טוב :)

אשמח שתעזור לי בהבנה של מה התפילה נותנת לי מה חובותיי אליה ואל הקב"ה (מבחינת התפילה) ומה יעזור לי בעתיד להתפלל תפילה ארוכה ומלאה כל יום!

תשובה

שלום.

קודם כל כל הכבוד על המאמץ שלך להתמיד בתפילה, ובמיוחד בחופש.

אם לא הספקת להתפלל את כל התפילה זה לא אומר מה יהיה המשך היום שלך. ובטח זה לא אומר שתתעצבני, כי זה תלוי בך.

אם את מספיקה את כל התפילה, מעולה. אם לא, להשתדל מאוד לא לוותר על ברכות השחר, קריאת שמע ותפילת שמונה עשרה, ואם אפשר גם פסוקי דזמרא.

להרחבה על על חובת התפילה, ועל ההתחברות לתפילה ומשמעויותיה,אני מציע ללמוד יחד עם אבא או אמא או אחות גדולה או חברה, איזשהו ספר על התפילה, כמו למשל 'תפילת ישרים' של הרב אלי אדלר או ספרים אחרים.

כל טוב

כתבות נוספות