שאל את הרב

תיקון פגם הברית, מתי אדע כי תוקן?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 30/11/20 22:55 יד בכסלו התשפא

שאלה

שלום לך כבוד הרב, מקווה ששלומך טוב.

אני בעל תשובה לא ממזמן וקראתי על פגם הברית, בהתאם גם שמעתי הרצאות והזדעזעתי.

לא ידעתי שהעולם כל כך חמור, נפלתי בו חלק גדול מחיי, מיותר לציין כי אני מצר על כך מאוד וכבר כמה ימים קורא על העניין בכדי להבין את העניין לעומקו.

מיותר לציין שאיבדתי את הידיים והרגליים בים החומר בעניין.

רציתי לדעת אם יש תיקון שמועות לעניין בהתאם רציתי לדעת מתי אדע כי תוקן? שאלה כפרמית לכאורה אך אני ממש מפחד להגיע לעולם האמת ולהבין שלא סיימתי את המלאכה והפכם שיצאתי נותר בעינו.

אני משתדל כל יום לקרוא תהילים של אותו היום, להניח תפילין ולקרוא קריאת שמע על המיטה, בהתאם התוודעתי לתיקון מ"ח ותיקון הכללי אותם אומר כל יום.

אשמח לעזרתך בעניין,

כבד עליי מנשוא המשא.

תשובה

שלום עליך איש יקר

ראשית, אני רוצה לחזק אותך על מה שזכית לשוב בתשובה. איזו זכות. איזו מעלה נפלאה. בע"ה שתמשיך להיות בעל תשובה ולהתקדם ולהתעלות כל ימי חייך.

זה דבר מאוד הגיוני וטבעי, שדווקא כאשר אדם שב בתשובה, אז הוא מגלה באיזו טעות הוא היה חי לפני כן, ודווקא אז הוא כל כך כואב את מה שהיה. אבל צריך לשים לב, שעצם ההבנה הזו ועצם הכאב, הם עצמם מעידים על כך שהאדם נמצא במקום הרבה יותר טוב ממה שהיה בו לפני כן, כשלא היה מודע לכל זה.

מה שנפלת בחטא הזה בעבר, היה במציאות שלא ידעת בכלל על איסורו ובטח שלא על חומרתו, וממילא זה בעצם היה סוג של שוגג. בנוסף, זה נבע כמובן מעצמת היצר הזה באדם.

תשובה על חטא, זה אומר להתחרט עליו, להתוודות לפני ה', ולקבל על עצמך שלא תשוב אליו לעולם (עד כמה שתצליח. לא שאתה נביא כמובן). יחד עם זה כדאי להתחזק במיוחד בדברים שקשורים לנושא הזה, כמו צניעות וקדושה. להרבות בלימוד תורה שהיא החיים האמתיים (לעומת פוטנציאל החיים שאבד בחטא הזה), להרבות בחסד, להופיע את הכח הזה בקדושה בחיי נישואין ולהביא חיים לעולם.

כאשר אתה עושה את הדברים הנ"ל זה תיקון מעולה.

מתי בדיוק הוא מסתיים אני לא יודע לומר, אבל מי שהולך בדרך הזו, הוא בעל תשובה מעולה ועוונותיו נמחלים.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות