שאל את הרב

שקר בשידוכים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 11/05/21 11:55 כט באייר התשפא

שאלה

שלום רב

אני הייתי בעבר בקשר שבו לא הייתי מספיק חזק מול יצר העריות ונפלתי בשמירת נגיעה.

והשאלה שלי האם האישה הבאה שאיתה אני אתחתן ואקים איתה בית כשר בישראל במהרה בימינו בעזרת השם, האם אני יכול לשקר לה לגבי המערכת שלי עם החברה הקודמת שאיתה הייתי?

מצד אחד אני לא ארצה להכאיב לה שהיא לא הראשונה שלי בכל הדברים, מצד שלי אני לא ארצה גם לשקר לה שזה גם יכול מאוד להזיק למרות שהיא לעולם לא תדע...

גם יש גמרא שאומרת שמותר לתלמיד חכם לשקר בשלושה דברים, תשמיש המיטה, הכנסת אורחים של פלוני ועוד משהו שאני לא זוכר. ואומרת שם הגמרא שמותר לאדם לשקר כששואלים אותו אם הוא היה עם אשתו מטעמי צניעות, האם גם כאן הדין דומה ואני יכול לשקר שאני לא נשקתי ולא חיבקתי וכו', מה הרב ממליץ לי לעשות?

סליחה על השאלה הארוכה

כל טוב

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הדרך הנכונה היא לא לספר על כל החסרונות במפגשים הראשונים, כי זה יוצר סטיגמה עליך ומונע אפשרות להכיר אותך בלי דעות קדומות. סיבה נוספת לא לספר כל דבר במפגשים הראשונים, יתכן שאחרי חודש אתם תחליטו שזה לא מתאים, ואין סיבה שהיא תדע את ה-'סודות' שלך בלי שאתה בטוח שהקשר כנראה ימשיך ויתחזק.

כאשר הקשר ממשיך ומתחזק, ונראה שאתם בכיוון רציני, חשוב שלא יהיו סודות, כי סודות מרחיקים מפרידים בינך ובין השותפה הכי משמעותית לחיים שלך. בתום מספר שבועות, אחרי שהיא תכיר אותך יותר, גם אם תספר לה על העבר שלך, זה לא יהיה הרושם היחיד שלה ממך.

כמובן, צריך הבנה ורגישות מתי בדיוק העיתוי לספר זאת: לא מוקדם מדי ולא מאוחר מדי בהתהוות הקשר ביניכם.

כתבות נוספות