שאל את הרב

שמירת נגיעה מול חבר'ה חילונים- מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/10/20 21:00 יח בתשרי התשפא

שאלה

היי.

אני שומרת נגיעה מעל שנה, ועם הזמן זה נהיה הרבה יותר קשה..

בזמן האחרון גם הכרתי הרבה חילונים, ולהגיד להם שאני שומרת נגיעה זה קשה משום שהם חושבים שאני איזה מוזרה, כי אני לובשת גם מכנסיים אז זה מוזר להם כי הם חושבים שמי שומרות נגיעה הם רק בנות עם חצאיות ארוכות.

וכשדיברתי על זה עם המדריכה שלי בבני עקיבא, היא אמרה שאם מישהו בא לחבק אותך אז מותר לך גם לחבק אותו, משום שזה כאילו אתה מלבין את חברך ברבים..

אני אומרת להם לפני שאני שומרת נגיעה אבל שנפגשים למחרת הם כאילו שוכחים.. אז ממש מעניין אותי מה אני עושה במצב כזה?

תודה רבה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

מיכל היקרה שלום רב.

בהחלט מדובר בסיטואציה מסובכת, אבל כמובן הרצון שלך להקפיד ולשמור - מאד מבורך!.

המדריכה שלך לא כל כך צודקת. יש רבנים שמתירים להחזיר לחיצת יד, אבל אסור לחבק מי שבא לחבק אותך - אני חושב גם שבסופו של דבר הוא לא יבין למה אתמול החזרת לו חיבוק, והיום את לא מציעה לו חיבוק בעצמך.

ציינת שבזמן האחרון הכרת הרבה חילונים - יש להניח שאחרי שכולם יידעו שאת שומרת נגיעה, אז הם יתייחסו אלייך בצורה הולמת - ופשוט יתרגלו לזה. אפשר להגיד בחיוך: "מצטערת שאני לא מחזירה חיבוק - אני שומרת נגיעה", ולהמשיך הלאה בשיחה באופן ידידותי. הניסיון מלמד שהרוב המוחלט של האנשים מבינים את העניין.

תשובה נוספת אפשר לראות כאן: https://www.makshivim.org.il/answer?id=1095214

בהצלחה רבה,

טוביה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות