שאל את הרב

שירות לאומי - מרגישה שזו פשרה.

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/07/18 06:55 ד באב התשעח

שאלה

שלום,ב"ה השנה סיימתי תיכון:). ולקראת שנה הבאה התלבטתי המון בין צבא(לא לוחמת...) לשירות לאומי ואחרי שקראתי מאמרים של רבנים וביררתי והתייעצתי עם המורה החלטתי לעשות שירות לאומי בגלל הדת...ועכשיו אני באמת לא מרגישה את ההתלהבות לקראת השירות לאומי וגם כל הזמן אני חושבת מה הייתי עושה אם הייתי בצבא... ואני באמת רוצה להרגיש התלהבות ושמחה לקראת השירות לאומי ואני לא מצליחה וזה ממש מעציב אותי ויש לי תחושה שאם הייתי בוחרת בצבא לא היה לי את תחושת הפיספוס הזאת שאני מרגישה. אז אני אשמח מאוד לעזרה איך אני אוכל להגיע להתלהבות הזאת כי בכל מסגרת שהייתי בה בתיכון בפרוייקטים שונים ובהדרכה נכנסתי לשם עם מלא תקווה והתלהבות וזה גרם לי לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר ואני רוצה שזה יקרה גם בשירות לאומי כי אני באמת רוצה לתרום שירות משמעותי ב"ה במשך שנתיים אבל אני רוצה להרגיש מהלב ומהראש שזה באמת משמעותי שירות לאומי ולא פשרה...

תשובה

שלום לשואלת היקרה

אני רוצה לפתוח בסיפור שהוא ודאי מאד מוכר:

"אמר רבי יהושע בן חנניה מימי לא נצחני אדם חוץ מאשה, תינוק ותינוקת..."

"פעם אחת הייתי מהלך בדרך וראיתי תינוק יושב על פרשת דרכים ואמרתי לו באיזה דרך נלך לעיר? אמר לי ישנם שני דרכים: האחת קצרה וארוכה והשניה ארוכה וקצרה, והלכתי בקצרה וארוכה. כיון שהגעתי לעיר מצאתי שמקיפין אותה גנות ופרדיסין ולא ניתן להיכנס אל העיר. חזרתי לאחורי אמרתי לו: בני, הלוא אמרת לי שדרך זו קצרה! אמר לי: ולא הוספתי ואמרתי שהיא ארוכה"? (על-פי התלמוד הבבלי, ערובין נג, ב).

אין ספק שיש הילה רבה מאד לשירות הצבאי. יחד עם זה, הנסיון מלמד, לאחר ההתלהבות הראשונית, רואים שזו דרך ארוכה מאד, אצל בנים, ובודאי אצל בנות. המסגרת מאד מאד קשה ולא מתחשבת, הקשיים הרוחניים מאד מאד משמעותיים והמציאות היא הרבה פחות ורודה ממה שנראית בהתחלה.

מצד שני, לשירות לאומי באמת אין את אותה הילה, אין מדים, ואין דיבור על 'שירות משמעותי' אבל לעומת זאת, הרוב המוחלט של הבנות חוות עשייה מאד משמעותית ומאד תורמת לעם ישראל.

אני לא חושב שאפשר להרגיש מראש את המשמעות. עדיין הדברים חדשים לך ולא מוכרים. אני מאמין ומקוה שלאחר שתכנסי לענינים, אז תראי את המשימות הרבות ואת התרומה הגדולה ובע"ה תוכלי להשפיע במלוא המרץ וההתלהבות כמו שהיית עושה עד עכשיו.

וכמובן, מעבר לכל, לעשות את רצונו של בורא עולם זה אף פעם לא פשרה. להיפך - דוקא מי שהולכת לצבא ולא מקשיבה לפסק ההלכה של הרוב המוחלט של פוסקי ההלכה בדור היא זו שעושה פשרות עם עצמה ועם הדרך הרוחנית שלה..

ברכה והצלחה!

טוביה

tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות