שאל את הרב

שירות הלאומי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 12/12/18 00:13 ד בטבת התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב אני רוצה בעיקר להתייעץ מה לעשות .. אני למדתי באולפנה והשנה התחלתי שירות לאומי עבדתי במועדונית לילדים בסיכון הרגשתי שאני בכלל לא תורמת וסתם מבזבזת את הזמן שלי כמו כן הרגשתי מאוד בודדה שם כי לא היו חברה בגילאים שלי ועם הבנות בדירה לא הסתדרתי אז החלטתי שאני עוזבת והתקבלתי לשב"ס היו לי ציפיות אני יכיר חברה אני אתרום וכדומה ופשוט.. אני לא עושה כלום מגיעה עושה כמה תיוקים כמה סריקות והביתה ומשעמם לי מרגישה בזבוז זמן לחלוטין עכשיו מה לעשות? להמשיך את השירות לעזוב למקום אחר להפסיק לגמרי ( אם אני מפסיקה זה ממש לא טוב כי זה איך זה נראה שאני לא משרתת את המדינה) ואני כל הזמן חושבת.. למה בכלל הלכתי לעשות שירות לאומי? כי כולם הולכים לעשות או שאני באמת באה מסיבה של לתרום.. אם אפשר גם שתייעץ לי בנושא קבלה עצמית איך לקבל אותי לא להיות ביישנית כל כך לסיכום הדברים : אני מרגישה ששנת השירות הלאומי לא עושה לי טוב אני לא מתפתחת ולא מרגישה שינוי כלשהו מרגישה בזבוז זמן גם מאז תחילת השנה אני מרגישה חוסר ביטחון עצמי מאוד גדול

תשובה

שלום.

ב"ה שבשירות לאומי יש בחירה גם תוך כדי השירות, ואפשר לעזוב את התפקיד אם זה לא מתאים.

אני חושב שאת ממש צריכה לעזוב את התפקיד. אין שום עניין בזה שתעשי תיוקים וסריקות ותרגישי מבוזבזת. שירות לאומי זה בשביל לשרת את המדינה ועם ישראל, ולא בשביל לסמן וי על זה שהיית בשירות לאומי.

אני לא חושב שהמדד שלנו צריך להיות מה אחרים עושים, ולחקות אותם. אז מה אם יש הרבה בנות שעושות שנתיים צבא או שירות לאומי? האם כולן תורמות? אני יודע שזה לא קל בחברה שלנו, אבל את צריכה לשאול את עצמך איפה אני באמת אתרום לעם ישראל? בשירות חסר משמעות? אולי דווקא בהקמת בית ישראל? ואולי בעוד תחומים?

בעיניי עדיפה מישהי שעשתה שנה אחת ואולי בכלל לא, והיא חיה בכל החיים חיים של שליחות למען עם ישראל, במשפחה שהיא מקימה, במקום מגוריה, בעבודתה וכו', על פני אחת שעשתה שנתיים לא משמעותיות וסימנה וי, ואחר כך החיים שלה עוברים בסיפוק של עצמה ושל הנאותיה, בלי שום מחשבה על תרומה לעם ישראל.

בפועל כשבוחרים מקום שירות צריך שהוא יהיה במקום ראוי ושמור, שבת דתייה תוכל להיות בו בלא חשש, עם ליווי מתאים, וכמובן עשייה משמעותית.

לגבי הקבלה העצמית, קשה לייעץ מרחוק בלי להכיר. אני מציע לך לגשת למישהי מבוגרת - אמא /דודה / מורה / מדריכה / חברה וכיוצא בזה, ולהתייעץ איתה איך אפשר לחזק את הביטחון העצמי ואת הקבלה שלך את עצמך.

חלק מזה זה ודאי לעשות דברים משמעותיים, ולעבוד על השמחה שלך בעצמך, בכוחות שלך ובעשיה שאת עושה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות