שאל את הרב

שידוך

חדשות כיפה רבני בית הלל 27/05/18 14:00 יג בסיון התשעח

שאלה

שלום הרב.

אני בחור בן 29. יצאתי לשידוך ונהניתי מאד מתכונות נפשה של הבחורה, מבחינתי היא כלילת המעלות עדינה ויראת שמים בדיוק כמו שחיפשתי שנים רבות ולא מצאתי.

הבעיה שלי לגביה היא חיצונית.

מצד אחד יש לה חן, מאידך יש בה נקודות שאני ממש לא מסוגל (ולא נעים לי לומר זאת) להתמודד איתן, ברמה רצינית מאד. מדובר בפרטים מסוימים בפנים (אף ארוך, שיניים. בעיקר האף).

כעת אינני יודע מה לעשות. הנקודות הללו מציקות לי מאד. יתכן והן ניתנות לטיפול, אך דרך לומר לה זאת אני לא מוצא, וברור מדוע. היא בהחלט עלולה להיפגע, ונקודה נוספת היא שזה יוזיל אותי בעיניה.

אינני יודע כיצד לנהוג ואודה מאד לעצה שתסייע לי בעניין.

תודה!

תשובה

שלום יוני,

משאלתך עולה שאתה מתמודד התמודדות לא פשוטה. אשתדל להתייחס לשאלתך ולתת כמה כיווני חשיבה, אבל אציין מראש שהאפשרות לייעץ לך בעניין כזה במסגרת האינטרנט מוגבלת, בוודאי כשאינני מכיר אותך.

בכל זאת, הנה כמה כיוונים כלליים:

בזוגיות מציאת חן זו בעיני זה, והמשיכה שנוצרת בעקבותיה, חשובות מאד. המשיכה קשורה גם לגוף, והקשר הגופני הוא חלק חשוב מזוגיות וחיי נישואין תקינים. לכן, ללא מציאת החן הזו והמשיכה הזו לא נכון להיכנס לקשר של נישואין. חשוב שתהיה כנה עם עצמך. אם אתה רואה שמשיכה כזו לא מתפתחת מסיבה כלשהיא – ראוי שתיקח אחריות ולא תמשיך את הקשר.

חשוב להגיד שמציאת חן, כמו גם יופי, הם לא מושגים מוחלטים. אפשר למצוא יופי וחן בצורות שונות, לאו דווקא במראה החיצוני, גם אם בשלב ראשון לא מרגישים את מציאת החן הזו, זה דבר שאפשר לנסות לעבוד עליו ולראות אם זה מתפתח. בעניין זה חשוב להתייעץ פנים אל פנים אם מישהו שמכיר אותך מישהו שאתה מעריך ומרגיש נוח איתו. אדם כזה יכול לעזור לך להכיר טוב יותר את עצמך ואת היכולות שלך לשנות את תחושתך לגבי מישהי.

נראה לי שגם שיחה עם אשה שמכירה אותך יכולה לתרום להבנה ולהתקדמות שלך. אולי מישהי ממשפחתך שאתה חש בנוח לדבר איתה. נראה לי שזה חשוב בשלב שאתה נמצא. להבין גם את התחושות של נשים בעניין זה יכול לקדם אותך.

אני מבין ששיחה פנים אל פנים על השאלה שאתה שואל יכולה להיות מביכה, ונוח יותר לשאול את השאלה באינטרנט. אבל בעניינים כאלה באמת אין תחליף להתייעצות ושיחה עם אדם מוכר.

בברכת הצלחה במציאת זוגיות טובה ומתאימה בע"ה

התשובה התקבלה מהרב תני פיינטוך, רב מרבני בית הלל.

כתבות נוספות