שאל את הרב

שאלה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 27/07/18 06:41 טו באב התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב,

שאלה קטנה,אני סטודנט לתואר ועובד קצת בשביל דמי כיס,

יש לי פלאפון רגיל והחלטתי לעשות אותו מסונן עם אפליקציה לשנה 120 ש'ח בערך או לקנות פלאפון כשר ב1600 נורמלי(הזולים לא טובים)וזה קצת יהיה לי קשה כי אין לי הרבה בחיסכון כסף

מה אתה מייעץ לי ??להשאיר את שלי ולהפוך למסונן או לקנות חדש כשר אבל יקר לי מבחינה כספית

בנוסף, הטבלתי 2 כוסות זכוכית כל אחת ביום נפרד ועל אחת מהם שכחתי לברך ברכה על הטבילה ,הבעיה ששתיהם זהות, מה הדין?מה לעשות?

בנוסף משהו שמאוד מפריע לי , אני בן 24 גדלתי במשפחה דתית לאומית אבל התחזקתי ב'ה ,אני שומע הרבה הרצאות ואמרו עשה לך רב הבעיה שניסיתי והשתדלתי ולא הצלחתי למצוא לי רב שיעזור לי ויהיה לי זמין תמיד,אני בכולל ערב של לב לאחים שעה ביום עם אברך ואין שם רב, בנוסף מה שאין לי ברירה אני מתקשר למוקד ההלכה אם יש לי שאלה אבל אין לי רב שמכיר אותי וכו' ואמרו לי שבשידוכים זה מאוד פוגע(אני מגיד אותי דתי לאומי תורני-חרדי תורני כלומר תורה ועבודה

מה לעשות כבוד הרב,

אני כבר אובד עצות....

וניסיתי לחפש רב שיהיה זמין לי באזור מגוריי ואין לי אחד שאני מכיר כזה...

תודה

תשובה

שלום.

א. בסופו של דבר התוצאה צריכה להיות חסימה טובה שבה תועבות האינטרנט לא זמינות לאדם, בין אם בדרך הראשונה שהזכרת ובין אם בשניה. אגב, יש בירושלים חנות בשם זול-פון (ואולי יש עוד שנותנים את השירות הזה) שתמורת סכום לא גבוה, צורבים לך את המכשיר באופן שמאפשר לגלוש רק באתרים שהוגדרו מראש. זו גם אופציה.

ב. אמנם הפסדת ברכה על אחת מהטבילות, אבל לאחר שהכוסות כבר הוטבלו, לא חוזרים ומטבילים, והכוסות כשרות לשימוש.

ג. אכן זה חשוב שיהיה לאדם רב, אבל לפעמים לוקח זמן עד שהאדם מוצא את רבו. לכן אל תתייאש. בע"ה תמצא. אבל אני לא מבין למה זה צריך לפגוע בשידוכים.

אם תשלח לי את מקום מגוריך, אולי אוכל לעזור למצוא.

כל טוב

כתבות נוספות