שאל את הרב

קשר עם בחור ישיבה שמבלה עם בנות וגם שכח פעם את הכיפה

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 19/12/18 10:35 יא בטבת התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

רציתי להתייעץ עימך על נושא חשוב לי,

אני בת 19 יש לי חבר כמעט שנה - קשר ראשון שלי. לקח לי הרבה זמן עד שנהיינו יחד אני קצת קשה בקטע הזה. הוא עושה מסלול של הסדר הכרנו כשהוא עוד היה בישיבה ועכשיו הוא כבר שנה בצבא ולאחר מכן צריך לחזור לישיבה. מרגיש לי מצד אחד הוא אוהב אותי מוכן לעשות הכל בשבילי מדבר אפילו על כיסוי ראש שמצפה ממני לשים ועל זה שנתחזק וכו. ואני גם אוהבת אותו ממש, אבל לאחרונה קרו שני מקרים שאכזבו אותי, הוא יצא לפאב עם חברים והרשיתי כי אני סומכת עליו אבל איכשהו נכנסתי באינסטגרם והגעתי לסרטון שלו וראיתי אותו בלי כיפה, דבר נוסף שקרה שמישהי שהוא מגדיר בתור בת בית שלהם הכינה לו לטקס תמונות שלהם יחד, לגבי הכיפה הוא יודע כמה זה חשוב לי הרבה מעבר לזה שזה סממן דתי, הוא אמר לי שהוא לא מצא אותה ובגלל זה יצא מהר - לא מקובל עליי בן אדם עם ציפיות גבוהות בדת ועוד ממני ו״שכח כיפה״ קצת מוזר. לגבי התמונה שהיא הכינה לו כמה תמונות שלהם יחד מרגיש לי שהוא מעלים ממני דברים לאחרונה ואני באמת לא יודעת מה לעשות באמת. הכרנו את המשפחות, אהבתי אותו ממש אבל אני מרגישה שאהבה קצת ירדה ממני, לאציפיתי ממישהו קרוב אליי שרק רוצה שנתחזק שעושה מסלול הסדר ושם כיפה תמיד יקרה שלפעמים הוא לא ישים כי הוא שוכח?

קרה שבחודשיים האחרונים רבנו המון ולפעמים על דברים שטותיים, אבי אומר לי שזה קורה בין בני זוג ונגשר אבל בכל פעם שרבנו בכיתי אני רגישה וקשה לי לריב עם הקרובים אליי, קשה לי גם שהקרובים אליי פוגעים בי אז יצאתי החוצה ובכיתי והסתכלתי למעלה לשמיים לבורא עולם וביקשתי ממנו, בורא עולם אם זה אכן זיווגי שלח לי סימן ואם לאו אז גם כן אני מתחננת. ואז קרו שני המקרים הללו, שלמרות שניסיתי להראות לו שהוא אכן עשה טעות הוא חשב שהכל בסדר ובגלל זה רבנו כי מבחינתו הוא ״שכח״ את הכיפה ולא יעשה זאת ומבחינתו היא חברה טובה ולגיטימי שתעשה לו תמונות יחד. אינני יודעת אם זה אכן זיווגי שראוי לי ואינני יודעת אם אלו אכן הסימנים, אני תמיד מבקשת מבורא עולם הכל ואני יודעת שהוא שומע אותי. אך איך אוכל לדעת שאלו אכן סימניי?

מבקשת את עצתך בנושא - אני מפחדת להיות פזיזה אני לא אחת כזו שמורחת דברים כך שאם זה לא זה אני מפחדת ״לבזבז״ את הזמן שלי.

תשובה

שלום וברכה,

את שואלת שאלה חשובה מאוד מאוד.

על אף שפירטת היטב את כל צדדי השאלה אני חושב שכדי לתת לך עצה מדויקת את צריכה ללכת למישהו שמכיר אותך, את החברה שאת גרה בה, אולי גם יכיר את הבחור, ויבין את הדברים לעומקם.

מכיוון ששאלת, אנסה לומר לך את עניות דעתי בנידון:

שתי הנקודות שהעלית בצדק, מעוררות באמת שאלות משמעותיות לגבי הבחור:

א. איך זה שבחור ישיבה הולך לפאב' ועוד בלי כיפה?

התירוץ של שכחתי את הכיפה לא מקובל ולא מתיישב על הלב.

האם גם בשיעור בישיבה הוא שוכח את הכיפה? אין דבר כזה.

ואכן, אם הוא בחור ששוכח "לפעמים" את הכיפה - אז זה גם משהו שדורש בדיקה.

ב. איך זה שבחור ישיבה מצטלם עם ידידיה שלו, שעושה לו תמונות יחד ליום ההולדת שלו?

מה יהיה אחרי שתתחתנו, גם אז יהיו לו ידידות שהוא יעשה איתם תמונות משותפות?

בקרב ציבור של בחורי ישיבות, גם הסיפור הזה נשמע לא תקין, ולא ממש מקובל.

ג. לגבי המריבות. אוסיף ואכתוב, שמריבות זה לא דבר שחייב להיות, בוודאי בשלב של הפגישות. ואתם רק בשלב של יציאות. ואת עוד לא בת 20.

ייתכן שהייתה אי הסכמה באיזה נושא, אבל לא צריך להגיע למריבות שוב ושוב. וזה גם מעורר שאלה, האם את רוצה לחיות עם בחור שאתם תריבו כל כך הרבה?

אוסיף ואכתוב, שייתכן שאם תודיעי לו שאת עוזבת אותו, אולי הוא יתעורר מעצמו ויבין שהוא עשה טעויות חמורות, ואם תחושי שהוא באמת חזר בתשובה לגמרי, יהיה מקום לשקול שוב את הקשר מחדש.

אסיים, כפי שפתחתי שאינני מכיר אותו וגם לא אותך, אך בעיניי הדברים שכתבת אלו סימני שאלה גדולה מאוד, שעד שאת לא מבררת אותם עד תומם, מציע לך לחשוב היטב על המשך דרכך, ועד כמה הבחור נאמן לעצמו וממילא לך.

בתפילה שתתחתני מתוך אהבה ושמחה.

בהצלחה רבה,

הלל

כתבות נוספות