קינואה בפסח

חובבי המזון הבריא והטבעי התוודעו לאחרונה לירק בשם קינואה. בהגדרתו הבוטנית הוא איננו דגן וגם לא קטניה כי אם פרי. מהי הגדרתו ההלכתית לעניין פסח? במידה ויש מקום לטעון שמדובר בקטניה, אשמח לשמוע את תגובתכם בהקשר לתשובה מוכרת של הרב סולובייצ'יק שבה הוא אומר שקטניות הן מנהג שראוי להקל בו ולכן קטניות שלא היו קיימות בתקופת הגמרא, אין צורך להכליל בהגדרת קטניות לצרכי פסח

תוכן התשובה:

בס"ד

שלום וברכת ד'

קינואה היא ממיני הדגן, ומכיוון שלא נאסרו אלא חמש מיני דגן והקינואה איננו אחד מהם על כן בקינואה שאין בה כל תערובת אפשר לאכול בפסח, אבל יש להקפיד שלא ארזו אותם בתערובת או במקום שאורזים גם חמץ גמור.
אין לצמח זה דמיון לקטנית שהרי איננו ממין הבוטני של קטניות (משפחת הפרפרניים), אולם יש שהחמירו בכל הנערם בערמה וממורח כקטנית, אבל נראה שכיוון ובמקום הגידול שלו בד"כ אין מגדלים קטניות, וקשה לחדש בקטנית גזרה חדשה. על כן נראה שמבחינת הדין אין כאן איסור קטנית, אבל קשה מאד למצוא קינואה שנארזה ונשמר שלא התערב בה חמצים וכדו'.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלו

התשובה התקבלה מרבני מכון התורה והארץ, שאלות בנושאי מצוות התלויות בארץ
כו באדר התשסו
,
26 במרץ, 2006
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

התניהו לליברמן: "תן לי תשובה ברורה" צילום: דוברות ראש הממשלה

נתניהו לליברמן: "אתה באמת מוכן להקים ממשלה שנשענת על אחמד טיבי?"

קרא עוד