שאל את הרב

פלאפון ומדיה.

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 21/07/19 09:03 יח בתמוז התשעט

שאלה

בתהליך התחזקותי אני מרגיש חובה אדירה להתנתק מהסמרטפון (אייפון) על מנת שאצליח להתעלות.

מרגיש שאין לי כלכך את האומץ לעשות את הצעד, למרות שאני מבין את כל ההרס שהוא גורם .

ישלי המון תירוצים למה להשאיר אותו ובנתיים הם המובילים אותי כדור לטווח.

אני מאוד רוצה לעשות את הצעד אך מרגיש תקוע מולו.

אשמח לדחיפה או לייעוץ על מנת שאוכל להתגבר על הקושי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום.

ראשית, כל הכבוד על ההתחזקות וההתקדמות.

אני מסכים איתך לחלוטין שהסמרטפון מהווה חסם בהתקדמות, במיוחד לאור הזמינות הגדולה של התכנים המזעזעים שיש באינטרנט, ובנוסף בגלל הסחת הדעת התמידית שהוא בדרך כלל גורם, והדעות המעוותות שמסתובבות ברשת, והסמרטפון הוא אחד הצינורות המרכזיים להיפגש איתן.

אני מניח שאם היית בחברה שבה מקובל להסתובב עם פלאפון פשוט זה היה יותר קל, ולכן אולי כדאי לשקול להתחבר לאיזשהו בית מדרש שבו לרוב האנשים יש מכשיר פשוט.

אם זה לא אפשרי, ואתה לא מצליח עדיין לעשות את הצעד הזה, אני מציע לך לעשות בדיקה מה מתוך מה שהסמרטפון מציע אתה אכן צריך, ואיך ניתן לצמצם את מה שהוא נותן לך לדברים שאתה באמת צריך.

למשל, אם אתה מרגיש שאתה חייב וואטסאפ, מייל ו waze, אז צריך לדאוג שזה הדברים היחידים שיהיו זמינים לך, או על ידי חסימה טובה ברמה גבוהה או ללכת לבעלי מקצוע שיכולים לצרוב לך את המכשיר באופן שתוכל להשתמש רק בדברים מסוימים פחות בעייתיים (יש למשל בכיכר הדוידקה בירושלים חנות בשם 'זול פון' שעושה את זה, ואני מניח שיש עוד). בציבור החרדי יש גם סמרטפונים כשרים, ואני מבין שהכוונה במילה 'כשר' היא שאין אפשרות להגיע לתכנים בעייתיים.

העיקר להתאמץ להתקדם כל הזמן במה שאפשר, ומה שאי אפשר כרגע יגיע בע"ה בהמשך.

בהצלחה רבה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות