שאל את הרב

פלאי

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 05/06/20 15:10 יג בסיון התשפ

שאלה

לכבוד הרבנים שלום,

השם הפרטי שלי הוא פלאי (על שם המלאך שבישר למנוח על הולדת שמשון הגיבור), ובברית קראו לי ״אהרון פלאי״ (אהרון על שם סבא שלי), בפועל כולם קוראים לי פלאי ולא אהרון כבר 28 שנה כמעט.

השם הזה מקורי ומיוחד, אבל גורם לי קושי כל פעם להסביר אותו לאנשים חדשים שלא מכירים או שמשנים אותו וקוראים לי אלי וכו׳...

השאלה שלי היא כזאת: האם אני יכול להחליט פשוט שקוראים לי אהרון ולהרגיל את כולם לקרוא לי ככה (כי זה שם שיש לי אותו כבר ופשוט לא בשימוש) או שאני צריך לעשות שינוי שם לפי הנוסח וההכרזה בבית כנסת ?

עוד בעיה שנוספה היא אבא של אשתי שקוראים לו גם אהרון, ושמעתי שיש בעיה עם התקנה של רבי יהודה החסיד, אבל בפועל אני עדיין יהיה ״אהרון פלאי״ והוא ישאר ״אהרון״ בלבד, אז ככה שזה לא בדיוק אותו השם, רק יקראו לי באותו השם כמוהו, האם זאת בעיה וצריך להיזהר מזה או שאין בעיה במקרה שלנו כי אני עם עוד שם ?

תודה רבה על העזרה זה מטריד אותי המון זמן כבר...

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

מותר להחליף את סדר השמות, וטוב יהיה שתבקש רשות מחמך לדבר זה. הוא ודאי יסכים, ובכך תקיים כיבוד חמך, שכתבו התוספות שרצונו של אדם כבודו.

כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות