שאל את הרב

סדר תפילות פסח

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 02/04/20 16:50 ח בניסן התשפ

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב!

יש לי שאלה בנוגע לסדר תפילות פסח.

1. הבנתי שאין שום הבדל בין ערבית של שבת לערבית של פסח מלבד זה שבמקום קבלת שבת יש מזמור לפסח, תפילת שבע של חגים ולא של שבת ולאחר עמידה לא לומר ויכולו... ולא להגיד מזמור לדוד השם רעי לא... האם אני צודק? אם יש עוד דברים תוכל לכתוב אותם?

2. שחרית של פסח היא כמו של שבת, מלבד בפסוקי דזימרא ששם לא אומרים השם מלך גאות לבש ומזמור שיר ליום השבת. האם במקומם אומרים את מזמור החג? לאחר מכן, אין הבדל עד תפילת השבע של חג? ואחרי זה לומר הלל שלם עם ברכה? מוסף שהוא שבע של חג ואז להמשיך כרגיל כמו שבת?

3. מנחה של פסח היא כמו של שבת חוץ משבע? כלומר פיטום הקטורת, אשרי ובא לציון כרגיל? האם אני צודק?

4. אם תוכל, אני יודע שהדבר הוא קשה, יש בידך אתר שבו יש את כל סדר תפילות פסח המלא, כך שאכתוב אותם ואז אשתמש מן הכתוב, ולא מהמחשב חלילה?

תודה רבה על הטרחה והמאמץ, פשוט זו פעם ראשונה שלי של פסח ביחיד. אשרינו שרבני המכון התורה והארץ הם מאיתנו! בשורות טובות ורק בריאות. אבנר.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

בתפילת ליל פסח מוסיפים קריאת הלל בברכה לאחר תפילת עמידה.

בפסוקי דזמרא הכל כמו בשבת. אבל בתפילת יוצר בחג לא אומרים את מזמורי השבת, מופיע בסימון מיוחד בסידורים של שבת, ובמחזורים של חגים (כדאי להתפלל ממחזור של החג).. תפילת קריאת שמע ועמידה של חג, והלל שלם עם ברכה.

במוסף מפסיקים לומר משיב הרוח ומוריד הגשם ואומרים מוריד הטל, תפילת עמידה של חג. .

מנחה ביו"ט בלא קריאת התורה, תפילת עמידה של חג.

אינני יודע איזה נוסח אתה מתפלל, לכן שולח לך קישור כללי ושם תמצא את הנוסח שלך

https://www.toraland.org.il/%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A9%D7%95%D7%9F/%D7%A1%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8/?gclid=Cj0KCQjwmpb0BRCBARIsAG7y4zaeNL28lS7fSfixtM-L6Vkav2ANOrVAU2way0yxyAdqnqZWEXD9pboaAtUZEALw_wcB

בניסן נגאלו ישראל ובניסן עתידין להגאל

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות