שאל את הרב

מתלבטת מאוד אם להמשיך לשנה שנייה בשירות הלאומי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 16/06/19 07:40 יג בסיון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב!

רציתי להתייעץ איתך בנושא מסוים .. אני בת 19 עושה שירות לאומי ב... ומתלבטת מאוד אם להמשיך לשנה שנייה בשירות הלאומי אני רק רוצה לומר ש.. השנה של השירות לא עשתה לי טוב אני לא מרגישה ולא הרגשתי תורמת או משמעותית בשום צורה הסיבה היחידה שאני נשארת לשנה שנייה זה נטו בגלל ההטבות ושאולי יש לי אפשרות לקבע אבל אני יודעת שזה מהסיבות הכי לא נכונות להישאר .. המשטרה זה מקצוע כל כך הרבה עם לחץ נפשי עם ציפייה להיות מי שאני לא .. אני בחורה עדינה ושקטה וצנועה ושם התכונות הללו לא הולכות ביחד! מה שאני רוצה בעצם מימך זה שתיתן לי את דעתך גם מבחינה אישית מה עליי לעשות וגם מבחינה דתית .. הלב אומר לי שזה לא בשבילי שאני צריכה לעזוב אבל משהו אומר לי להישאר אני כל כך מבולבלת אני רק רוצה להיות רגועה ולא לחוצה למה אני צריכה לא להירדם בלילה להיות עם חרדות לבכות להיות יותר ויותר מופנמת זה לא עושה לי טוב להישאר שם! אבקש באמת עצה מה עושים ואיך ממשיכים מכאן גם מבחינה ערכית ודתית כי גם בזה אני מדרדרת (החברה שם חילונית)

תודה רבה !

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום.

כשאנחנו צריכים לקבל החלטות, צריך להקשיב ללב, ואחרי זה לקבל החלטה בשכל. אני חושב שברור גם לך שבמקרה שלך הלב משדר מסר אמיתי וצריך להקשיב לו.

הליכה לשירות לאומי היא כשמה - שירות לאומה.

שירות לאומה זה לא לעשות מה שכולן עושות (דתיות או חילוניות), ולא לעשות דברים לא טובים בגלל הטבות כאלה או אחרות.

כדי לשרת את האומה צריך לעשות מה שטוב לאומה. מה שטוב לאומה זה שאת תהיי נאמנה לאמת שלך, לאמונה שלך, לתכונות המיוחדות שלך ולרגישות שלך.

נראה ברור שהמקום שבו את נמצאת עכשיו הוא לא טוב בשבילך, לא מבחינה תורנית, ולא מבחינה נפשית (ואת מתארת בצורה כל כך מפורטת כמה רע לך שם), ובפועל גם לא הרגשת תורמת בצורה משמעותית. זה לא ממש שירות לאומה.

לכן נראה לי ברור, ואני חושב שגם את יודעת את זה, שלהישאר שם שנה שנייה, זה הדבר האחרון שאת צריכה לעשות.

אני אפילו לא בטוח בכלל שלהישאר שם את החודשיים וחצי שנשארו עד סוף השנה זה דבר נכון, לאור המחירים שאת משלמת על כך. תשקלי את זה בתבונה.

האם יותר נכון למצוא מקום ראוי לשנה השנייה או לפנות דווקא ללימודים? זו שאלה שאת צריכה לברר עם עצמך, אבל תשתדלי לענות על השאלה האמתית - איפה באמת אני תורמת. איפה הקב"ה ישמח שאני אהיה.

בזהירות אומר, שנראה ששנת לימודים במדרשה טובה, עם סביבה של בנות תורניות וערכיות, תעשה לך טוב ותקדם אותך.

מקווה שעזרתי.

בהצלחה רבה בכל אשר תעשי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות