שאל את הרב

משעמם לי בחופש הגדול - מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 01/08/20 22:15 יא באב התשפ

שאלה

שלום!

ראשית, רציתי להודות לכם על הפעילות הנהדרת שלכם! אני לפעמים קורא תשובות שלכם לשאלות שמפנים אליכם ואני נהנה לקרוא את התשובות. יישר כוח גדול!

ועכשיו אני נתקלתי בבעיה, ולכן פניתי אליכם... מקווה שתספקו לי תשובה טובה. בעיית השעמום בחופש הגדול....

אני בן 13.5, כעת אנחנו בחופש הגדול, יש לי זמן פנוי רב ואני משתדל לנצלו ללימוד התורה הקדושה. אך זה לא מספיק... לפעמים נותר לי זמן לאחר שלמדתי 2 דפי גמרא וקצת הלכות ואני לא יודע מה לעשות בו.... אני פשוט מוצא את עצמי מסתובב בבית אנה ואנה ולא עושה כלום, מחפש לעשות משהו, וכלום!!....

תוכלו לתת לי רעיונות, משהו לעשות?? חוץ מזה, השנה גם נסגרה מערכת החינוך לכ-3 חודשים ובהם עוד היה לי מה לעשות, כעת הגיעו עוד חודשיים חופש ונגמר לי מה לעשות!! פשוט מ-ש-ע-מ-ם!!! בבקשה, תוכלו לעזור לי??

תודה רבה!! תמשיכו במה שאתם עושים, יישר כוח גדול!!!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לשואל היקר!

שמחים שפנית אלינו. כיף לקבל כזו שאלה, שאלה שמגיעה מרצון פנימי להתקרב לקב"ה. אשריך על הרצון למלא את הזמן בצורה איכותית! מקווה שהמענה יהיה מספק עבורך.

אתה מתאר כאן אתגר לא פשוט. החופש הגדול הוא תמיד זמן ארוך שלא קל לנצל אותו בתבונה. זה נהיה מורכב יותר כאשר עוד לפני כן נסגרה מערכת החינוך לעוד מספר חודשים.

הזמן הוא אחד המשאבים היקרים ביותר שיש לנו. עוד יותר בימינו עם ההתפתחות הטכנולוגית, הפחתת שעות העבודה והיווצרותו של מושג חדש- שעות פנאי. בעבר אדם היה עובד מצאת החמה עד צאת הנשמה ולא עלתה לו המחשבה על מה ניתן לעשות בזמן הפנוי- פשוט כי לא היה כזה זמן.

בנוסף לכך שיש לנו יותר זמן לעצמנו בהשוואה לעבר. יש לנו גם הרבה יותר אפשרויות והזדמנויות שונות לתוכן שאיתו אנו נמלא את הזמן. ניתן למלא את הזמן בכל תחום עניין שנבחר. זכינו לחיות בדור שהכול פתוח בפנינו, מה שנרצה ללמוד או לפתח- הכול בהישג יד. בגיל הנעורים במיוחד יש לנו המון אנרגיות חיים, כוחות נפש רבים שכדאי לנסות להביא אותם לידי ביטוי בצורה איכותית.

אז מה עושים?

1.לימוד תורה- כל הכבוד על מילוי הזמן שלך בלימוד תורה. הלימוד שבונה לנו את האישיות ומפתח אותנו, מקרב אותנו אל הקב"ה ולתכלית חיינו. ועוד בצורה איכותית ומעמיקה, לימוד גמרא והלכות. ישר כוח! אופציה נוספת שתוכל לפתח בלימוד תורה הוא לימוד אמונה, בנייה של עולם רוחני פנימי. לימוד שמפתח את תפיסת העולם שלנו, הבנה טובה ומעמיקה של מושגי הקודש. מה זו אהבה ומה זו יראה? מה זה אומר להאמין? במה אנו מאמינים? ועוד. ההבנה לעומק של המושגים ביהדות מביאה אותנו לחיבור יותר גדול. גישה יותר הרמונית ושלימה לעבודת ה'. תוכל לחפש ביוטיוב או באתר של מכון מאיר- מומלץ בחום!

2.עיסוק ביצירה חיובית- זה יכול להיות התנדבות, לימוד של חול, נגינה, פעילות גופנית או כל תחום אחר שתרצה לפתח, כל מה שיגרום לך לפתח את האישיות שלך. נסה לחשוב על מה מעניין אותך ופשוט תתחיל לחפש- או מסביבך (חברים מכרים משפחה) או ברשת (אפליקציות, קורסים, שיעורים ועוד). והמחפש תמיד מוצא ב"ה.

3.כיף והנאה עם חברים ומשפחה- בגיל הנעורים ובכלל בכל חיינו חשוב לשים לב ש"ניצול הזמן" לא ייהפך לאיזשהו מרדף לא בריא. חשוב להשקיע המון זמן במשפחה וחברים ופשוט לשמוח וליהנות, כל אחד ומה שעושה לו כיף. זה יכול להיות טיולים, ים או סתם לשבת על איזה פק"ל קפה בסוף היום.

לסיכום, הצגתי בפניך מספר רעיונות למילוי הזמן. לימוד תורה ובפרט לימוד אמוני, עיסוק ביצירה חיובית וכיף עם משפחה וחברים. תוכל לנסות אותם ולראות אם הם מספקים עבורך.

בהצלחה רבה! מוזמן לפנות אלינו שוב!

כפיר

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות