שאל את הרב

מקורות הלכות כיסוי הזרוע

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/06/20 05:50 י בסיון התשפ

שאלה

שלום הרב,

אני לומדת במדרשה וכחלק משיעור בהלכות צניעות עלתה דעה שאומרת שאפשר ללכת טפח מעל המרפק(/ 8 סנטימטר מהמרפק/ עד שליש מהמרפק- לא בטוחה איזה מהגרסאות הכי מדויקת), ולפיה הרב פוסק.

אשמח אם הרב יוכל להפנות אותי למקורות לפסיקה הזו כדי שאוכל לברר יותר לעומק. ראיתי תשובה נוספת באתר בה הפנת את השואלת לאתר "אקדמות" אבל הקישור לא עובד.

תודה רבה וסליחה אם השאלה חוזרת על עצמה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על הרצון לללכת לאורה של ההלכה.

אין לנו מקורות קדומים, בדרך של פסיקת ההלכה, העוסקים במדידת גובה מעל המרפק.

כדאי לקרוא את המאמר באקדמות https://bmj.org.il/wp-content/uploads/2019/12/29.2.Snerb_.pdf שאינו מאמר שאני כתבתי, ועם חלק מהדברים איני מסכים, אך עצם העובדה בצורך בדיון הזה - מלמד כי אכן אין לנו מקורות קדומים על כך.

ההלכה קובעת שצריך לנהוג בצניעות, אולם המדידה מהי בדיוק צניעות היא עניין לנשים. הרצון שלך במקורות לפסיקה הזו מובן מאוד, אולם כאמור - ממש אין מקורות לכל פסיקה בנושא הזה, והיא מסתמכת על ניסיונות מאוחרים מאוד למדוד את הצניעות - כל רב לפי הבנתו.

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות