שאל את הרב

מציאת זיווג

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 13/01/19 14:13 ז בשבט התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני בת 22, סטודנטית.

אני יוצאת לפגישות מגיל 18, בעיקר משידוכים של חברות.

לאחרונה קצת התייאשתי מן התהליך כי אני מרגישה שאף אחד לא באמת מתאים לי.

אני גם לא יודעת איך להמשיך לחפש מישהו כי החברות שלי כבר יודעות שאני מנסה לצאת לפגישות ואני לא רוצה כבר לבזות את עצמי בפניהן (לשאול אם יש להן מישהו להציע לי).

השאלה איך ממשיכים מכאן? האם פשוט לחכות שהן יציעו לי מעצמן או שפשוט "לחזר אחריהן"?

אני די מבולבלת וחסרת כיוון. חשבתי כבר על לצאת מכל העולם הזה של הפגישות ולהתרגל לרעיון של לחיות ללא שותף לחיים.

אשמח למענה,

בברכה,

תשובה

שלום

אני אתחיל מהסוף - חס וחלילה. ברור שזה לא קל כבר ארבע שנים לחפש, ולא להצליח למצוא, אבל היעלה על הדעת לוותר על הדבר היקר הזה של מציאת זיווג והקמת משפחה? הקב"ה בוודאי רוצה שתתחתני, ובע"ה זה יגיע. כל אדם יש לו את הניסיונות שלו והקשיים שלו. אחד במציאת הזיווג, אחד בשנות נישואין ללא ילדים. אחד בבעיות זוגיות וכך הלאה. זה בדיוק תפקידו של כל אדם, להתמודד עם אותן התמודדויות מיוחדות שהקב"ה זימן דווקא לו, ולהצליח להמשיך לעבוד את ה' בשמחה למרות כל הקשיים והמכשולים.

לגופו של עניין -

אני מציע שני דברים:

א. לשבת עם מישהי מבוגרת ובעלת ניסיון. אחת כזאת שאת ממש סומכת עליה ועל שיקול דעתה. זה יכולה להיות אמא, דודה, רבנית, מורה בעבר או מרצה בהווה, חברה מבוגרת, וכיוצא בזה. ולנסות לנתח איתה גם את מה שהיה עד עכשיו בשנים הללו, וגם ביחס למה צריך אולי לשנות בהמשך. אם זה ממש לא הולך ככה, יש גם נשות מקצוע בתחום הייעוץ הרגשי שיכולות לעזור בעניין, אבל אני חושב שקודם כדאי למצות את מה שכתבתי.

ב. למרות שזה נשמע לנו לפעמים מוזר, הצעה לא חייבת לבוא דווקא מחברות. דבר ראשון, אני בטוח שיש לך עוד כל מיני מעגלים שיכולים אולי לעזור, כמו אחים, בני דודים וכיוצא בזה. ושנית, יש נשים שזה המקצוע שלהן - קוראים להן שדכניות, וזו לא בושה לפנות אליהן. אם הכיוון הרוחני שלך ברור לך, ואת יודעת לומר בערך מאיזה ישיבות למשל את חושבת שיכול לבוא בחשבון לחפש שם את זיווגך, אפשר לנסות לברר מי מתעסק באותן ישיבות בנושא (ר"מ או אברך כלשהו) ולנסות להיפגש איתו, ואולי הוא יוכל לעזור. זו יכולה להיות גם מישהי שנשואה למישהו מאותן ישיבות. בקיצור, להיפתח לעוד כיוונים שמהם הישועה יכולה לבוא.

ולפני כל ההשתדלויות ואחריהן כמובן להתפלל לה' ולבטוח בו שבידו להושיע אותך מתי שיעלה לרצון לפניו. להתפלל גם על החברות שצריכות ישועה, וגם לנסות לסייע לאחרים ואחרות שצריכים זיווג.

בהצלחה רבה, כל טוב ובשורות טובות במהרה

כתבות נוספות