שאל את הרב

מה עם הסברה שהתורה ניתנה על ידי שפן הסופר

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 17/02/02 15:19 ה באדר התשסב

שאלה

כבוד הרב שלום נשאלה שאלה באתר וואלה

מה עם הסברה שהתורה ניתנה ע"י שפן הסופר ?

ככתוב ב מלכים ב פרק כב :

ויאמר חלקיהו הכהן הגדול, על שפן הספר, ספר התורה מצאתי, בבית יהוה; ויתן חלקיה את הספר אל שפן, ויקראהו. ט ויבא שפן הספר, אל המלך, וישב את המלך, דבר; ויאמר, התיכו עבדיך את הכסף הנמצא בבית, ויתנהו על יד עשי המלאכה, המפקדים בית יהוה. י ויגד שפן הספר, למלך לאמר, ספר נתן לי, חלקיה הכהן; ויקראהו שפן, לפני המלך. יא ויהי כשמע המלך, את דברי ספר התורה; ויקרע, את בגדיו. יב ויצו המלך את חלקיה הכהן ואת אחיקם בן שפן ואת עכבור בן מיכיה ואת שפן הספר, ואת עשיה עבד המלך--לאמר. יג לכו דרשו את יהוה בעדי ובעד העם, ובעד כל יהודה, על דברי הספר הנמצא, הזה: כי גדולה חמת יהוה, אשר היא נצתה בנו, על אשר לא שמעו אבתינו על דברי הספר הזה, לעשות ככל הכתוב עלינו.

האם יתכן שהמלך יאשיהו וכל העם בתקופתו לא ידעו בכלל על קיום ספר התורה ועל מה שכתוב בו.

ונגיד שהדברים באמת כפי שכתוב , הספר נכתב קודם ( זה יכול להיות ע"י דוד המלך) כפי שכתוב הרי אף אחד, עד ימי יאשיהו במשך דורות רבים, לא ידע את התורה בכתב שנשכחה אי שם ,(במהלך דורות רבים של המלכים לפני יאשיהו שעבדו אלילים)... אז איך יתכן שמישהו בכלל זכר את התורה שבע"פ ???

מה לענות על שאלה זאת

בכבוד רב

דוד

תשובה

בס"ד

סליחה על האיחור.

----


העובדה שהיו תקופות אפלות בחיי עם ישראל שהתורה היתה מונחת בקרן זוית זה לא סוד. התנ"ך מלא מזה.

היו ימים שבני ישראל עבדו עבודה זרה על כל גבעה גבוהה ותחת כל עץ רענן. אם תמצא בימי הבית הראשון כמה שנים שבהם עבדו את ה' והיה איכפת להם מה כתוב בתורה - זה תהיה סיבה למסיבה. אז מה כל השאלה? מי אמר שמא? למה לא נשאל אלף שאלות דומות?

אולי התורה ניתנה על ידי שלמה המלך? אולי על ידי ישעיהו הנביא?

לצערנו היו תקופות שהתורה באמת נשכחה מישראל. אבל זה לא מוריד מאמינותה. כיון שהיא נשכחה על ידי החלק שמאוד אוהב לשכוח. על ידי האליטות על ידי בית המלוכה.

גם היום יש כאלה שלא יודעים לומר את פסוק "שמע ישראל" באופן שלם. האם ביום שהם ילמדו לומר "שמע ישראל" נאמר שאותי הם חיברו אותו?


מה כתוב בסיפור? שם שיום אחד הם התעוררו. האם זה אומר שהם כתבו את ספר התורה?
מה עם כל החכמה שבתורה? עם המוסר שהקדים את תקופתו באלפיים שנה. מאיפה זה מגיע? משפן הסופר? מנין לשפן הסופר חכמה שמקדימה את תקופתה באלפי שנים. מנין לו לדעת כי בני ישראל ישובו לארצם אחרי אלפים שנה וגם להיות צודק? מנין לו לדעת את כל זוועות השואה אלפי שנים מראש? מנין לו לדעת על כל מה שקורה עימנו?


אנחנו מאמינים בני מאמינים ואין לנו להמציא שאלות מתחת לאדמה על דברים כל כך פשוטים.

כתבות נוספות