שאל את הרב

מה לעשות כשאין אפשרות לחגוג שבועות?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 10/06/19 16:39 ז בסיון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב, לצערי הרב שבועות הזה לא יצא לי לחגוג(החג הראשון שלא יצא לי לחגוג עם המשפחה)כי יצא שכל אחד היה במקום אחר, אבא שלי חוגג עם חברה שלו והמשפחה שלה, אימא שלי בחו"ל כרגע. התכנית הייתה שאחגוג אצל סבתי עם אחותי ועוד חברי משפחה אך זה בוטל בסוף כי כולם חגגו עם הצד השני\משפחה מצומצמת(יש כבר לדודים שלי נכדים וכל אחד כבר "בשלו", נקרא לזה ככה ורק בחגים כמו פסח או סוכות נפגשים).

רציתי לדעת אם יש פסוק כלשהו או פרק כלשהו שאוכל לקרוא פרק תהילים שקשור לשבועות? אני לא כזה בקיא בענייני דת לצערי, אך לפחות חשבתי שאולי אוכל לקיים מצווה אחרת אם לא יצא לי לחגוג.

תודה מראש וחג שמח!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

שאלתך מעוררת השתאות, כיצד אתה מחפש את החג ש"נעלם" לך. אולם לצערי אין אפשרות להשלים את החג עצמו, אבל אם אחד המסרים של החג הוא "חסד". רות היא כולה חסד. על כן התחזק במדת החסד והעזרה לזולת ותיקח מאורות חג השבועות את התכונה המיוחדת הזאת של רות ובועז לכל ימי חייך, בכך תוכל להמשיך את החג לכל ימי השנה.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות