שאל את הרב

מגע עם גבר נשוי. האם זה יחזור לי כשאהיה נשואה

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 21/10/18 13:39 יב בחשון התשעט

שאלה

(השאלה נערכה ע"י הרב למניעת זיהוי השואלת)

שלום וברכה, אני רוצה לשאול שאלה מאוד חשובה שמציקה לי הרבה. קרה לי מצב שמעדתי והייתי במגע עם גבר נשוי. כאלו אני מנסה למנוע באותו רגע אבל בסופו של דבר נסחפת עם זה. מה הכוונה רק מגע בקטנה ולא מגע של קיום יחסים חס ושלום כי אני עדין בתולה. אני לא יודעת למה זה קורה לי אבל אני נגררת עם זה וזה לא שזה רווק שאז זה פחות מציק, וגם לא שאני לא שומרת על עצמי, אני כן שומרת מאוד. אבל קרה לי מצבים עם גברים נשואים שנישקו אותי אני מתביישת לספר ככה אבל אני רוצה לדעת אם אני יענש על זה בעקבות כך או האם זה יחזור לי כשאתחתן האם זה יהיה גלגל שמסתובב כי אני לא רוצה שבעלי יתנהג ככה אני מחפשת בן אדם טוב בעל מידות טובות. בתוך תוכי אני עם אופי טוב שומרת על עצמי אבל קרה לי מצבים של מעידות שזה רק נשיקות לא מעבר. אבל רציתי לדעת מה עלי לעשות כדי להתרחק מנסיונות כאלו, ומה יקרה לי בעקבות המצב הזה. בבקשה אני רוצה לדעת שבעלי לעתיד לא יחזיר באותו מטבע אני מפחדת מהמצב הזה.

תשובה

שלום וברכה,

נתחיל בהיבט ההלכתי:

לגבר, בין אם הוא נשוי או רווק, אסור לנגוע באישה שאינה אשתו או אמו או ביתו וכד', וזאת אף אם לא מדובר בקיום יחסים אלא בלחיצת יד שאינה של חיבה, וכל שכן נשיקה שזה אקט של חיבה וחמור בהרבה. כל שכן כשהאשה נידה (סתם בתולות נידות שהרי לא טובלות). מדובר באיסור חמור.

הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לחזור בתשובה. שזה אומר להפסיק מיידית לחטוא, לקבל על עצמך בלא נדר שלא לחטוא יותר ואף לעשות סייגים שישמרו אותך מחטא עתידי, להתחרט על העבר ולהתוודות בפני ה' על החטא. יש בתיקיית המאמרים שלי 5 מאמרים שמפרטים את חלקי החזרה בתשובה באריכות. (תחפשי בתיקיה "הרב אלדד יונה" מאמרים ששמם מתחיל במילים "חלקי התשובה").

שנית, עלייך לשבת עם עצמך בצורה רצינית ולחפש דרכים לגדור שלא תיכשלי שוב. אני אינני מכירך כמובן, ולא יכול לייעץ כיצד להימנע מעבירה בעתיד. יחד עם זאת יש כמה רעיונות כלליים, ועליך לבחון את אפשרות הביצוע של הרעיונות שלהלן, ורעיונות נוספים. למשל, להשתדל מאוד מאוד לא להיות כלל בקירבת אותו גבר שנישק אותך ואף לציין בפניו בבירור שאת מתחרטת על מה שקרה וששיתפת פעולה ואת מבקשת לא ליגוע בך יותר, אפילו לא לחיצת יד, ושאת רואה בזה הטרדה מכאן והלאה. אולי את צריכה, אם מתאפשר, גם לשאוף לחפש עבודה בלי גברים כלל. גם ללמוד מוסר ולשמוע הרצאות על חומרת האיסור ועונשו בכדי שתהיה לך רתיעה טבעית מהאיסור. לפעמים אדם נכשל כי הוא חושב שזה שום דבר. כשהאדם מפנים את חומרת האיסור זה יוצר רתיעה המסייעת להישמר יותר.

בנוסף, רצוי לחזק נשים אחרות (חברות, בנות משפחה וכד') בעניין הזה. לזכות את הרבים בעניין שבו חטאת זה גם סוג של תיקון (בנוסף לתשובה) וגם בעצם מחייב אותך להישמר יותר, כי הרי את מודל ודוגמא לאחרות.

מיותר לציין שחס וחלילה הימנעות מתיקון ההרגל הרע הזה הוא בעייתי מאוד. גם מבחינת עבירות חמורות שאת צוברת לחובתך, גם מבחינת שאת מתרגלת להרגלים שיכולים להימשך כשתהיי נשואה ולפגוע בשלום בית בצורה חמורה מאוד, וגם מבחינת שלפעמים חלילה אדם מקבל מידה כנגד מידה ומה שעשה לאחרים יכול גם לקרות לו.

יחד עם זאת יש לזכור שהכל תלוי בך. כל אדם חי יכול לעשות תשובה ולתקן את חטאיו. זה מצריך אמנם רצינות, השקעה ושינוי הרגלים, אבל העבר ניתן לתיקון ע"י תשובה. ממליץ להתחיל בהליך התשובה כבר ברגע זה.

כתבות נוספות