שאל את הרב

לשם יחוד - קריאה בתורה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 20/09/20 21:40 ב בתשרי התשפא

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב!

אני בן 13.5 וב"ה מאז בר-המצווה הנני מקפיד לקרוא בתורה בכל שבת (ולעתים אף בשני וחמישי, וכן בר"ח ותענית ציבור) לפחות עליה אחת (ולעתים אף שני עליות ושלושה, ב"ה)הערה לא קשורה: יש רב נחמד ביותר לביהכנ"ס והוא נותן לי לקרוא במקומו על אף שהתכונן לפרשה כולהּ. כמובן שהוא עושה זאת בשמחה רבה במיוחד ויש בינינו קשרי ידידות חזקים ביותר. היום ב"ה קראתי כל פרשת העקדה בשחרית (יום ב' של ר"ה). אני נהנה מאוד (!!) לקרוא בתורה הקדושה ועלתה לי שאלה - האם מותר / רצוי / ראוי לחבר נוסח 'לשם מיוחד' שאותו אגיד לפני שאקרא בתורה? אם זה בסדר, הנוסח הזה בסדר (להלן), צריך לתקן / להוסיף משהו?

תודה רבה ושנה טובה ומבורכת!

"לשם ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיהּ, בדחילו ורחימו, וברחימו ובדחילו, לייחדא שם י"ה בו"ה בייחודא שלים בשם כל ישראל, הנני מוכן ומזומן לקרוא בתורה הקדושה בשמחה רבה ובהתלהבות יתרה. ויהי רצון מלפניך ה' אלהי ואלהי אבותי, שאקרא בתורה בקול נעים וערב, וללא טעויות כלל - בין בניקוד בין בטעמי המקרא - בין בטעות שמשנה את הענין וצריך לחזור בגללה בין בטעות שלא משנה את הענין ולא צריך לחזור בגללה - ואשמח את הציבור, ואגרום לך נחת רוח גדולה בשמים, ואמשיך בעז"ה לקרוא בתורה בשמחה רבה ובהשתוקקות יתירה, ואקרא בתורה הקדושה רק לשם שמים ולא חלילה לשם כבוד או תהילה. אכי"ר."

תשובה

שלום

אשריך שאתה זוכה לכך.

מותר לומר מה שכתבת. תזהר שלא לומר שכך אתה נוהג בקביעות, או לנהוג כן ג פעמים, אלא אם כן אמרת מראש בלי נדר.

לגבי הנוסח, אפשר לבקש התלהבות יתירה בסוף הנוסח, כפי שכתבת, אך כדאי שלא לומר בתחילתו שאתה כעת קורא בהתלהבות יתירה, שכן יתכן שתהיה פעם שתהיה התלהבות שאינה יתירה.

כל טוב

כתבות נוספות