שאל את הרב

האם כדאי לצאת עם בחור כשאני עוד בשירות לאומי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/12/20 21:28 ט בטבת התשפא

שאלה

היי

אני שנה הבאה מתחילה שירות לאומי ומדרשה

יש בחור שהוא בישיבת הסדר שנה שניה. כשאנחנו נפגשים לא באופן רישמי מידי פעם ויוצא לנו לדבר שיחות עומק על העתיד חתונה וכזה (לא בקשר אליינו אך אם רמיזות ) .

ההרגשה היא ששנינו מאוד מוצאים חן אחד בעיני השניה וכימיה ממש טובה ,ולא יוצא לא הרבה להיפגש ,אני לא יודעת מה לעשות כי לא דיברנו על זה באופן רישמי אם אנחנו מחבבים אחד את השניה, המצב הוא כזה נשאר באוויר עם מלא רגשות, וזה קשה המצב הלא ברור ,והוא לא שולח הודעה ,לא יודעת מה לעשות ואם אני יעשה את הצעד הראשון לדבר על המצב בנינו או לתת לו לעשות את הצעד הראשון ,כי בא לי לדעת כבר עכשיו מה התיאום ציפיות בנינו שלא אחכה כי זה קשה .ואם גם בכלל להתחיל לצאת בשירות ושהוא יהיה בצבא .

תשובה

שלום אפרת.

המצב שאת מתארת בהחלט נשמע קצת מבלבל, והגיוני מאד שאת רוצה לעשות לעצמך סדר בקשר הזה ולראות לאיפה הדברים מובילים ביניכם. זה חשוב מאד שהעלית את הנקודה הזאת, כי הרבה פעמים אנחנו נוטים "לזרום" עם הקשרים האלה, ולא תמיד זה מוביל למקום טוב. עצם הרצון שלך לברר ולקבוע מראש איך הקשר ביניכם ייראה ומה תיאום הציפיות ביניכם - הוא מדהים בעיניי וחשוב כל כך.

אם הבנתי נכון, שאלת כמה דברים:

1. אני רוצה לדבר איתו על הקשר ועל תיאום ציפיות בינינו. האם נכון שאני אעשה את הצעד הראשון? ואם אני אוסיף עוד שאלה- האם בכלל צריך לפתוח את הנושא?

2. שנינו לפני מסגרות של שירות וצבא. האם אנחנו רוצים להיפגש תוך כדי? האם כדאי לצאת בשלב כזה?

אני חושבת שכל התשובה נעוצה במה שאת אמרת- תדברו על זה. אני מניחה שגם מבחינתו הקשר קצת לא ברור, ואולי גם הוא לא יודע איך לפנות אליך ומה לעשות, והדיבור ביניכם יכול לעשות הרבה טוב. זה בסדר גמור שאת תיזמי! תמיד אנחנו מחכים שהצד השני יעשה משהו, אבל באמת אין צורך.. יכול להיות שהוא גם מתפדח או לא יודע איך לעשות את זה, וחבל שבגלל אי נעימות זמנית תפסידו את הדבר החשוב הזה של דיבור ובירור הקשר ביניכם.

ולמה זה כל כך חשוב לדבר?

בדיוק מהסיבה שאמרת- תיאום ציפיות. לא משנה מה תחליטו: להיפרד, להמשיך את הקשר, להיפגש מדי פעם.. כל עוד אנחנו יודעים כל אחד מה הצד השני חושב ורוצה אז אין הפתעות בקשר, ולא פתאום אני מוצאת את עצמי רגע לפני חתונה.. יכול להיות שתחליטו שיש סיכוי שאתם מתאימים ורוצים להיפגש יותר- אבל דוחים את הקשר בשנה, ובינתיים מנתקים קשר לגמרי או שומרים על 'אש נמוכה' בקשר. לא משנה כרגע מה תחליטו, קודם כל חשוב שתדברו על זה ותקבעו איך אתם רוצים שהקשר יראה. נבין אחד את השני, מה אני רוצה ואיך הוא רואה את הקשר, ואז נוכל לקבוע איך הוא יראה בשנה הקרובה ומה יהיו הגבולות בינינו. וככה הכל הרבה יותר ברור, שנינו יודעים מה הצד השני חושב, ומשהו בלב נרגע קצת.

ואל תפחדי לפתוח את זה :) בדרך כלל זה עושה כל כך הרבה טוב לקשר..

בנוגע לשאלה השניה- לעניות דעתי כדאי מאד להיזהר מ'חצי קשרים'.. מה הכוונה? או שאנחנו נפגשים עכשיו ומפתחים את הקשר בינינו, או שאנחנו מפסיקים לגמרי (ונפגשים אחרי השירות\ צבא, אם יהיה רלוונטי). המצב הזה של להגיד: 'נישאר בקשר, אבל רק פעם בחודש'- בדרך כלל זה לא עובד. או שהקשר נגמר או שהוא מתגבר. אם הולך טוב- רוצים להתקדם, להרגיש מה קורה בניכם, ואם לא ממש זורם- אז כבר לא רואים עניין להמשיך.. כי קשר זה דבר שצריך לתחזק אותו כל הזמן, להרגיש אותו, במיוחד קשר בין איש לאישה. זה לא משהו שכלי שאפשר להסתפק בפגישה פעם ב..

שוב, בדרך כלל. ברור שיש גם יוצאי דופן שהצליחו להיות בקשר רק מדי פעם ובסוף התחתנו, אבל לרוב זה קשה מאד.

לכן אני כן ממליצה או לחזק את הקשר (עם כל המשמעויות של זה) או להיפרד לתקופה הקרובה..

אבל זאת המלצה אישית שלי. בסוף אתם מכירים הכי טוב את עצמיכם, ואני בטוחה שאתם תדעו להחליט הכי טוב מה נכון לכם..

ואולי כדאי גם להתייעץ בהחלטה הזאת עם מישהו נוסף שמכיר אותך- אחות, אמא, חברה..

בכל מקרה, לא משנה מה תחליטו- הכי חשוב שתדברו על זה. לא כדאי להשאיר דברים באוויר, גם אם בהתחלה זה נראה לי קצת קשה ולא נעים..

מקווה שפתחתי כמה נקודות למחשבה, מוזמנת לשאול שוב אם את עדיין רוצה להמשיך לברר.

בכל מקרה כמו שאמרתי כדאי שתמצאי אדם שמכיר אותך טוב ותוכלי לשתף אותו בהתלבטות שלך והוא יוכל לייעץ לך יותר במדוייק אליך..

בהצלחה גדולה והחלטות טובות ונכונות!

הודיה

כתבות נוספות