שאל את הרב

לפעמים צריך לחכות שנתיים - דבר תורה לפרשת וישב

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/12/17 18:16 כא בכסלו התשעח

שאלה

"כלא" אמר השופט, מאסר עולם, הוא יודע שהוא לא עשה כלום, אבל אין מה לעשות, הרבה תפילות, הרבה בכי, ובאמת המעמד שלו השתפר, אבל עדיין כלא זה כלא, כבר כעשר שנים הוא בכלא, אבל... עוד שלושה ימים הוא משתחרר בזה הוא בטוח, הוא דיבר עם שר המשקים ושר האופים, שר המשקים אמור להשתחרר והנה הופה, הכל יהיה בסדר, זה ברור שה' שלח אותו את שר המשקים, וזה ברור שזו התוכנית האלוקית שעוד שלושה ימים הוא משתחרר, הוא סופר את השעות 24 שעות עברו, 48 עברו, והנה נפתחה דלת הכלא, הגיע זמן הגאולה, שר המשקים יוצא, בטוח שהוא יזכור אותו והוא יוציא אותו מהבור. מתחיל לקרוא פרקי תהילים, "הסירותי מסבל שכמו".... נו, מחכים להריח את החופש!!

אורז את החפצים ומחכה, כל רשרוש בדלת מקפיץ, ברור עוד שנייה הוא יוצא, לאט לאט הוא מבין שאולי זה לא כל כך קרוב, איזו אכזבה, איזה מפח נפש, אי אפשר לתאר במילים, במחשכי הבור הוא מרגיש רחוק מהקב"ה, איך יתכן שה' זימן לו את שר המשקים, וככה עוזב אותו? איך זה יכול להיות, האם שוב חסר משהו?

לבסוף הוא משלים ומתעשת, זה המצב, הוא מתחיל לחשוב שאולי בכל זאת למרות שזה נראה כל כך מוזר זו התוכנית האלוקית, זה מה שה' רוצה, אולי התפקיד שלו שונה, וגדול יותר? אולי עוד שנתיים מחכה אור גדול יותר שעדיין לא הגיע זמנו?? לא יודע, אבל מאוד קשה כאן ועכשו, ועדיין אני מתחיל להאמין שוב שהכל אפשרי, חוזר להגיד פרקי תהילים, עוברים ימים חודשים.

וכעבור שנתיים פתאום הכל מתבהר ומתבאר, פתאום הוא מוכה בסנוורי אור השמש, לצאת מהר, להתגלח להסתפר ולבא למלך!! למלך? מה פתאום למלך? המלך רוצה שתפתור לו איזה חלום, וכעבור כמה שעות הוא כבר משנה למלך, ופתאום התוכנית האלוקית נראית באור קצת שונה, אילו הוא היה יוצא לפני שנתיים הוא היה אולי משוחרר אבל משנה למלך? זה לא.

אבל יעבור שבוע עד שנגיע לשנתיים האלו, בינתיים יכול להיות שאנחנו נמצאים עם יוסף בתוך הכלא...

שבת שלום!

עקיבא וחברים מקשיבים

תשובה

כתבות נוספות