שאל את הרב

לפני לידה

חדשות כיפה רבני בית הלל 20/05/12 10:34 כח באייר התשעב

שאלה

אני בחודש השביעי להריון, יש לי הזדמנות לקנות עגלה שאני מאד רוצה במחיר זול במיוחד, האם מותר לי לקנות אותה בשלב זה של ההריון- לפני לידה?

תשובה

שלום שירה,
אין שום איסור הלכתי לקנות דברים לפני לידה. הסיבה שישנם כאלה הנמנעים מלקנות דברים הקשורים לתינוק שייוולד נובעת מפחדים של ´עין הרע´ מצד אחד, ומחשש שמא חלילה הלידה תסתיים באסון, ואז קיומם של חפצים שניקנו יעמיק את הכאב, מצד שני. השיקול הראשון נראה בעיני בלתי-ראוי, שכן התורה מצווה אותנו "תמים תהיה עם ה´ א-להיך", ולא להאמין בדברים שאין להם שורש בתורה. התורה גם מדריכה אותנו שהקב"ה הוא "א-ל אמונה ואין עוול, צדיק וישר הוא", ומחשבה על כך שקניות לפני לידה עלולות חלילה להשפיע על גורלו של התינוק נראית כסותרת את האמונה בצדקת ה´. השיקול השני נוגע לשאלה אישית מאוד, וכל זוג ינהג לפי הבנתו, אולם יש בהחלט מקום להביע ביטחון שבע"ה הלידה תעבור בשלום, כפי שאנו מתכננים דברים רבים, מתוך תפילה לה´, ולא נמנעים מחששות שיקרו דברים בלתי-שגרתיים.
בפועל, זוגות רבים מעדיפים לנקוט בדרך ביניים - להזמין מראש את הקניות, אך בפועל להביאם הביתה רק לאחר הלידה, דבר המקובל על מרבית החנויות המוכרות אביזרי תינוקות. אני ממליץ גם לכם על דרך זו.
אני מאחל לכם שהלידה תעבור בשלום ובהצלחה רבה,
אמנון בזק


רבני בית הלל משיבים על שאלות גם בפייסבוק - כנסו עכשיו - http://www.facebook.com/B.Hillel?filter=2

כתבות נוספות