שאל את הרב

למה אלוהים שלח לנו את ווירוס הקורונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 15/01/21 13:57 ב בשבט התשפא

שאלה

למה אלוהים שלח לנו את ווירוס הקורונה?

ואחרי שבני האדם כבר מצאו חיסון, מדוע אלוהים שולח אלינו עכשיו את המוטציה הבריטית ואת המוטציה הדרום אפריקנית?

האם אלוהים מנהל מלחמה ביולוגית עיקשת נגד האנושות כולה? למה דווקא אנשים מבוגרים נפגעים יותר? מה עם "והדרת פני זקן"? למה דווקא חרדים נפגעים יותר?

ואולי אלוהים לא שלח את הווירוס? אולי מדובר בתהליך אבולוציה טבעי, שבו ווירוסים עוברים מוטציות והופכים למזיקים? אולי אלוהים רק יושב וצופה בכל זה מהצד מבלי לנקוף אצבע?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הדברים שלך משקפים טעות נפוצה - במקום שבני אדם יקחו אחריות על עצמם, הם חשובים שאלוקים הוא הגננת שתשמור עליהם. הם לא מבינים שאלוקים לא אמור לעשות מה שבני אדם יכולים ונדרשים לעשות. במושגים שלנו אפשר לומר שאלקים נמצא במקום של מאמן (קאוצ'ר) לא של גננת. הוא מדריך אותנו כיצד נשתפר, אבל להתקדם, זו משימה שלנו, לכן כשאנחנו אדישים וחסרי אחריות - אנחנו משלמים את המחיר.

את 'המלחמה הביולוגית' לא מנהל אלקים נגדנו. הוא שלח לנו את הקורונה - אבל דרכי ההתמודדות קיימות, יש ארגז כלים שכולנו מכירים.

את 'המלחמה הביולוגית' מנהלת האדם עם עצמו, עם ישראל מתנהל בחוסר אחריות. פקח עיניך והבט - כמה אנשים מקפידים על מסיכה (כיסוי מלא של הפה והאף)? כמה מקפידים על ריחוק כנדרש?

היום ציינו בחדשות שהמשטרה לוכדת חולים מאומתים רבים(!) שלא מקפידים על הבידוד.

כבר נוכחנו, מתחילת המגפה: נשיא מדינה, ראש ממשלה, שר בריאות ועוד מנהיגים שלא הקפידו על דרישות הסגר.

בכלל, במשך כל התקופה, במגזרים מסוימים, דרישות הסגר לא נאכפות.

כפי שציינתי - אלוקים באמת מאתגר את האדם. מעניק לנו את הבינה וההדרכה כיצד להתמודד - להתגבר ולגדול. תקופתה הקורונה היא שיעור שמלמד הרבה מאוד דברים חדשים, כמו אתגרים בעבר שהיו קשים ומתוך קידמו את האנושות.

ברור לי שהקורונה תיקח אותנו למחוזות חדשים - אבל מה שקורה בדרך לשם - זו אחריות שלנו לא של בורא עולם.

כתבות נוספות