שאל את הרב

לימוד תורה לאחר צבא

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/01/22 10:25 טו בשבט התשפב

שאלה

שלום הרב,

אני עכשיו במכינה קדם צבאית, אין לי כיוון ספציפי בצהל אבל מחפש תפקיד פעיל ומעניין.

אני חי במשפחה חילונית, למדתי בבית ספר רגיל ובכללי יהדות זה לא דבר עיקרי בחיי אלא באופן משני כמו חגים, כיפור ושאר הדברים שנראים לכולם בסיסיים ליהדות בישראל.

זמן ארוך אני מתעניין ביהדות, בתנך, בשורשים, בגמרא, מדרשים בכל העולם של להיות יהודי ולהבין את זה.

אני חוקר על זה המון באינטרנט וקורא ושואל שאלות.

אני מניח תקופת זמן ארוכה תפילין בערך שנה וזה חשוב לי מאוד וחלק ממני שאני לא יכול לשכוח ממנו וגם קורא בשבתות על פרשת השבוע מספר שיש בו אקטואליה על כל פרשה. וגם יש לי זיקה גדולה לארץ ולמקומות הקדושים, ויודע שזה לא מובן מאליו שיש לי את האפשרות לדור בישראל ולשמור על שטחיה.

היהדות נתפסת בחיי בתור חלק בלתי נפרד ממני ולא בתור דת. אני מאמין שאני אמור לזרום עם היהדות ולהביא אותה לחיי באהבה והבנה גדולה ולא לגרום לה או לי להתנגח עם החיים שלי.

לכן לצד אורח החיים החילוני שלי עולות לי הרבה מחשבות הקשורות ליהדות וגם למצוות.

כאשר אני חושב על העתיד שלי אין לי מושג במה ארצה לעסוק אפילו שיש דברים שאני יודע שאני חזק בהם, מרגיש לי שהם די ריקים או חסרי חשיבות אפילו אם הם יכולים לתרום לי ולחברה במשפחה בארץ בעולם. מרגיש לי שזה לא החיים שאני צריך לחיות אפילו אם יהיו לי מידות טובות, שזה מקום עם משמעות אבל בפועל ארגיש חסר משמעות. ארגיש כאילו אני חי במציאות לא יציבה, שאני מאבד את עצמי, שאני לא חי את החיים שאני יכול להרגיש את ההגשמה בהם.

וכאן מגיעה שאלתי, האם לימוד היהדות יכול לתרום לי להרגיש אחיזה במציאות, בעצמי? האם יש ספר או תחום בתורה וביהדות שאתה ממליץ לי לקרוא שאוכל להתחבר אליו ולהתקדם אתו?

ושאלה אחרונה, האם לאחר השירות הצבאי יש מסגרות שבהן אני יכול ללמוד תורה באופן מעמיק, במסגרת, עם צוות שיכול ללמד אותי וללמד אותי איך ללמוד?

תודה מראש על ההתייחסות וההקשבה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום רב,

מרתק לקרוא את דבריך - שיעור ביהדות שורשית, אמתית. יש לך רוח בריאה: "היהדות נתפסת בחיי בתור חלק בלתי נפרד ממני ולא בתור דת" אני מתפלל שכל עם ישראל יגיע לתובנה העמוקה שלך.

אתה שואל שתי שאלות. האמת, שהשאלה השניה שלך היא תשובה לשאלה הראשונה.

השאלה הראשונה: האם יש ספר או תחום בתורה וביהדות שאתה ממליץ לי לקרוא שאוכל להתחבר אליו ולהתקדם אתו?

השאלה השניה: האם לאחר השירות הצבאי יש מסגרות שבהן אני יכול ללמוד תורה באופן מעמיק, במסגרת, עם צוות שיכול ללמד אותי וללמד אותי איך ללמוד?

האפשרות להתחבר ולהתקדם, להרגיש אחיזה במציאות, למצוא את עצמך, לא נפתרת בספרים, אלא רק בלימוד חי. אם צעירים כמוך, שקועים בבירור החיבור שלהם ליהדות, בחופש, בלי כפיה. נעזרים במבוגרים שמפגישים אותם עם מקורות היהדות, בסגנון ובדרך שנכונה לכל אחד ואחד לפי אישיותו.

המקום המתאים לכך הוא מכינה. רוב המכינות מכוונות, ובצדק, לצעירים לפני התחלת השירות הצבאי. יש מכינות שמחזיקות מסגרות גם למי שחוזר מהשירות הצבאי. להערכתי זה יהיה מקום להתפתחות האישית שלך כיהודי אמתי וטבעי.

אני מניח שיש מספר מקומות כאלה. אני מכיר מקום אחד - להלן קישור:

https://www.bneidavid.org/Web/He/about/Routes/MilitaryGraduate/Default.aspx

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות