שאל את הרב

לחזור ללמוד בבית ספר חילוני

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 01/08/19 07:51 כט בתמוז התשעט

שאלה

שלום לכבוד הרב,

בזמן האחרון אני עמד בהתלבטות קשה, לפני כ-שנה החלטתי לעבור לחטיבה דתית לאחר שחזרתי בתשובה מאז מצבי הדרדר התפילה בבוקר במקום להישמע כמו תפילה הייתה נשמעת כמו שוק והייתה צריך להספיק אותה כמו מרתון, היחס של הילדים הדתיים מבית לתורה היה מבייש ולא ציפיתי למה שראיתי, אני הייתי אדם שרגיל להרגיש בזמן תפילה הרגשה מיוחדת שכל העולם עוצר ואתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא אבל אז שהגעתי למקום ההוא הרגשתי ששמים לי סטופר ותפילה של שעה שעה וחצי הפכה ל40 45 דקות צפופות. מעבר לישיבה לא היה בחישוב בדקתי את זה כאשר הלכתי לכולל כל יום במשך 4 שעות וכבר לא יכולתי הרגשתי חנוק וגם אמא שלי לא מסכימה לזה ולא מסיבה אנטי דתית, חוץ מכך אני אדם שאוהב לקרב אנשים לתורה אני ועוד כמה אנשים מקיימים שעורי תורה באינטרנט במשך חודשים כבר, בכל מקרה במקום שאני בא ממנו יש רק חטיבה דתית אחת ושתי חטיבות חילוניות בכל מקרה בגלל המצב שנקלעתי אליו לא היה לי שום רצון להגיע לבית הספר והגעתי למצב של פער ענק בלימודים עכשיו אני החלטתי לחזור לחטיבה החילונית שהייתי בא ששם עברתי את התהליך הראשוני של החזרה בתשובה שלי מאדם מחלל שבת ולא מקיים כמעט שום מצוות בתחילת שנה לאדם שומר מצוות בסוף השנה בכל מקרה שאלתי היא אם אתה חושב שההחלטה שלי לחזור לחטיבה החילונית היא דבר נכון מבחינת התורה

תודה רבה .

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ברוך הבא.

התלבטות בנושא של דרך חיים ושותפות בה מחייבת היכרות הרבה יותר עמוקה בין שנינו, ואני רק יודע את מה שאני יכול לקרוא בין השורות של דבריך. על כן, מה שאני כותב הוא ראשי פרקים בלבד, ואתה תהיה זה שתדע ליישם את הדברים בהתאמה למה שאתה חש שהם מדברים אליך.

הטוב ביותר הוא לחיות במסגרת שמוציאה את המיטב מתוכנו. בדרך כלל, ההנחה היא שמי שמבקש חיים של תורה ומצוות – המסגרת הדתית תוציא ממנו את המיטב, שכן יתקיים דיאלוג מתמיד על אותם נושאים בין העולם הפנימי שלו ובין העולם החיצוני שלו. על כן כתב הרמב"ם: "...דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחביריו ונוהג כמנהג אנשי מדינתו, לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל החכמים תמיד כדי שילמוד ממעשיהם, ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחשך כדי שלא ילמוד ממעשיהם...".

אולם, אתה כותב כי מה שמוציא ממך את המיטב הוא דווקא הלימוד בבית הספר החילוני: למן התפלה שלך, דרך היחסים המשפחתיים, ועד לקרוב אנשים לתורה. לא זו בלבד, אלא שהרצון שלך מתעורר דווקא במקום הזה.

לכן נראה שהחלטת נכון. זה מה שמוציא ממך את הטוב. ועכשיו – להמשיך בדרך הזו. להמשיך בדרך של הגברת תורה והשלמת דברים שאתה לא יכול ללמוד בבית הספר החילוני (כתבת בעצמך על היוזמה הטובה לעסוק בתורה דרך האינטרנט); להמשיך בדרך של קרוב לתורה של מי שרוצה להתקרב; לשמור על נורמות התנהגות ראויה וכדו'. ועל ידי כך, ייוולד ממך עוד ועוד וטוב, ותחיה חיים של שליחות במקום בו אתה נמצא.

האם מתאים לך ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות