שאל את הרב

למה אני דווקא יהודיה ולא מעם אחר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/05/22 20:45 כד באייר התשפב

שאלה

למה אני דווקא יהודיה ולא מעם אחר? יש עוד אלפי עמים ולאומים אחרים אז למה אני דווקא יהודיה?

תשובה

שלום מוריה ויעל, מה שלומכן? השאלות שלכן נפלאות מאד, ותודה ששאלתן.

זכיתם ונולדתן לעם היהודי, קודם כל כי האימהות שלכן יהודיות, וכל הנולד לאמא יהודיה – גם הוא יהודי. לכל בריאה יש תפקיד, וכל שכן שלבני אדם יש תפקיד אותו הם נשלחים לעשות בעולם. זכיתן והקב"ה גלגל לידכן את הזכות הגדולה להיות חלק מהעם הקדוש הזה ולעשות את תפקידכן כיהודיות.

אשאל אתכן שאלה: איך אתן יודעות על מקרה חשוב שקרה השבוע? ושבוע שעבר? עכשיו נסו להיזכר מה היה לפני שנה, חמש שנים, אח"כ בעשור האחרון, במאה שנים האחרונות, ובמאה שלפניה. באלף הזו ובזו שלפניה. וכן הלאה. הרבה פעמים קשה לנו להאמין שהדברים שקרו פעם באמת קרו. אבל כשאנחנו עושים את התרגיל הזה ופשוט הולכים אחורה בזמן, אנחנו מבינים ופתאום קולטים שיש ציר זמן, וכמו שאנחנו חיים בתקופה הזו, כך בכל תקופה חיו אנשים אחרים שאנחנו מכירים, וכאלה שכבר לא, אבל ההורים שלנו הכירו, וכן הלאה. כשקולטים פתאום את ציר הזמן הזה ויודעים לציין אירועים שקרו לכל אורכו מימינו ועד לבריאת העולם, ולדעת למקם אנשים ורבנים ששמענו עליהם על ציר הזמן – התחושה שכמו שהדברים שאנחנו מכירים אמיתיים – כך התחושה שמה שהתרחש פעם, גם זה אמיתי.

אין ספר ומסורת שעברה כל כך הרבה שנים כמו התנ"ך. אין עם ששרד תלאות כמו שעברנו אנחנו – ובכל זאת מאמין ושומר על המסורת שלו בדיוק כמו שהאבות שלנו שמרו וכמו ששמרו גם התנאים. גם רבי שמעון בר יוחאי וגם סבא שלי מאמינים באותו הסיפור בדיוק של האתון שדיברה עם בלעם, ושניהם בבית הכנסת קראו את אותו הסיפור בפרשת השבוע.

וכמובן – אמונה היא בדבר הנסתר. אנחנו מאמינים שכך אכן קרה. אם היינו יודעים, זו הייתה ידיעה ולא אמונה. אנחנו מאמינים בקב"ה ובמשה עבדו, בתורה שהיא תורת אמת ובמסורת שעוברת מדור לדור.

מקווה שהנחתי קצת את דעתכן.

בהצלחה רבה!

ישראל

כתבות נוספות